۰ نفر

در مراسم افتتاح نمایشگاه فرصت‌هاى ساخت داخل و رونق تولید؛

رحمانى: فعال شدن صنعت و تولید راهکار اساسى حل مسائل کشور است/ کاهش ١.٤درصدى بیکارى از ابتداى سال

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
کد خبر: 367304
رحمانى: فعال شدن صنعت و تولید راهکار اساسى حل مسائل کشور است/ کاهش ١.٤درصدى بیکارى از ابتداى سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال شدن صنعت و تولید را راهکار اساسى براى حل مسائل کشور عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رضا رحمانى در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه "فرصت هاى ساخت داخل و رونق تولید" که صبح امروز در محل نمایشگاه بین المللى تهران برگزار شد، اظهار کرد: هدف آغاز یک حرکت است، ۲۵ مهرماه رهبر معظم انقلاب بزرگوارانه در خصوص ساخت داخل نکاتی را فرمودند و از همان روز با یک توان جدید حرکتهایی را انجام دادیم.

وى ادامه داد: همایش روسای دانشگاه ها که در دانشگاه الزهرا به همت وزارت علوم برگزار شد و نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که امروز افتتاح شده است در راستای هم قرار دارد.

به گفته رحمانى، همه ما باید "مى توانیم و خودباوری" را که در فرمایشات امام و رهبری است باور کنیم و در جهت آن حرکت کنیم.

رحمانى فعال شدن صنعت و تولید را راهکار اساسی حل مسایل کشور عنوان کرد و گفت: نمود اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان و حتی بهره وری و دستگاه های دیگر در همین تولید و صنعت و واحدهای صنعتی است.

وزیر صنعت با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که در جبهه جنگ اقتصادی داریم مبارزه می کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان متخصص و توانمند پای کار آمدند و ظرفیت های خوبی هستند، باید از فرصت جوانان و توانمندی آنها در بخش های مختلف صنعتی استفاده کرد.

او با تاکید بر اینکه شکوفایی صنعت برای پرواز به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد، افزود: ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری ظرفیت خوبی است، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

رحمانى تاکید کرد: واحدهای بزرگ مانند فولادی خودرو و پتروشیمی اگر فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک نیز تاثیر خواهند داشت.

او با اشاره به کاهش ٢٩درصدى واردات در سال٩٧ بیان کرد: در سیاست های تجاری و وارداتی مان این برنامه را داریم که اگر کالایی به حد کافی ساخت داخل داشتیم، وارداتش را ممنوع می کنیم.

رحمانى اضافه کرد: مجموعه ای را برای شناسایی کالاهای دارای امکان ساخت داخل به عنوان مرکز ساخت داخل راه انداختیم که به این امورات رسیدگی می کنیم.

وزیر صنعت با بیان اینکه در فولاد به نسبت خودکفاییم، تصریح کرد: در برخی قسمت ها مانند برخی قطعات خودرو، ساخت داخل کاملا حیاتی است و باید به هر نحو ممکن مشکل را حل کنیم.

رحمانى در پایان گفت: امیدوارم این نمایشگاه تاثیر خود را داشته باشد و قطعا مورد رضایت مقام‌معظم رهبری و حمایت دولت خواهد بود.