۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین؛

تحقق شعار رونق تولید با برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل/ حمایت مجلس از سیاست‌های داخلی‌سازی

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳
کد خبر: 366378
تحقق شعار رونق تولید با برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل/ حمایت مجلس از سیاست‌های داخلی‌سازی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق شعار امسال است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ سعید باستانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر نقش نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در حمایت از تولید اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را رونق تولید و حمایت از کالای داخل انتخاب کردند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گام خوبی در راستای تحقق این مسئه است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تولیدکنندگان و شرکت‌های صنعتی با مشکلات بسیاری روبه رو شدند و از آنجا که این نمایشگاه محلی برای تبادل نظر بین تولیدکنندگان و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان است، می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

باستانی با بیان این که مجلس نیز از این اقدامات حمایت خواهد کرد گفت: سیاست داخلی سازی و حمایت از تولیدات داخل به مراتب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و سپس این مباحث به وزیر صنعت منتقل می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تاکید کرد: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس همواره خواستار حمایت از تولیدات داخلی بودیم و خوشبختانه نگاه وزیر صمت هم در این زمینه مثبت بوده است.

در این زمینه محمد باقر عالی، رییس هیئت عامل ایدرو نیز گفته است: نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید بزرگترین و مناسب‌ترین آوردگاه ملی برای مذاکرات دو و چند جانبه میان طرفین تقاضا در گروه‌های صنعت خودرو و قطعات آن، لوازم خانگی، صنایع معدنی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات و صنایع دریایی با طرفین عرضه نظیر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و صندوق‌ها و ساختارهای حمایتی به کمک واسط های فناوری و صنعتی است.

به گفته عالی، شرکت ها و مجموعه‌های صنعتی در این نمایشگاه می‌توانند نیازهای خود را برای تامین انواع قطعات و ماشین آلات در این نمایشگاه معرفی کنند و شرکت‌های توانمند، دانش بنیان و فناور نیز با نیازهای صنعتی کشور بهتر از پیش آشنا می شوند.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید قرار است از ۲۷ الی پایان تیرماه ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار شود.