۰ نفر

نشان خارجی بر پیراهن ایرانی!

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 357330
نشان خارجی بر پیراهن ایرانی!

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: در راستای تقویت نام‌های تجاری محصولات ایرانی باید فرهنگ مصرف در کشور تا حدودی تغییر کند و از سوی دیگر تولیدکننده برای معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین آقاکوچکی، در رابطه با این موضوع که چرا با وجود واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک باکیفیت و باسابقه مناسب در تولید پیراهن‌های سری‌دوزی و سفارشی دوزی، اما عموم محصولات تولیدی به نام برندهای وارداتی در بازار عرضه می‌شود، گفت: عموم مغازه‌دارها و عمده‌فروشان با توجه به شرایط بازار به دنبال خرید و عرضه محصولات با نام‌های تجاری وارداتی هستند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان خاطرنشان کرد: در سطح بازار، مشتریان محصولاتی که با برند و نام تجاری محصولات وارداتی عرضه می‌شوند را بهتر خریداری می‌کنند و این موضوع به دلیل آن است که در ظاهر برندهای وارداتی حتی تقلبی مطلوبیت بیشتری برای صاحب کالا به همراه دارد.

وی با اشاره به تأثیر جو روانی و اجتماعی پوشش افراد در خرید، بیان کرد: برخی از مشتریان در خرید به دنبال محصولاتی هستند که با نام‌های تجاری مورد توجه عموم مردم عرضه می‌شود و آن‌چنان توجهی به کیفیت و حمایت از تولید داخلی ندارند.

آقاکوچکی یادآور شد: باید نگرش و فرهنگ مردم نسبت به مصرف کالای ایرانی تغییر کند و از سوی دیگر واحدهای تولیدی در معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان خاطرنشان کرد: در این میان برخی افراد با توجه به فرهنگ خرید عموم مردم به دنبال سوءاستفاده هستند و محصولات بی‌کیفیت را به نام محصولات به‌نام جهانی با قیمت‌های قابل‌توجه عرضه می‌کنند.