۰ نفر

بلور ایرانی با برند خارجی عرضه می‌شود

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 357074
بلور ایرانی با برند خارجی عرضه می‌شود

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر با بیان اینکه کیفیت تولیدات داخلی رقابت‌پذیری قابل توجهی در سطح جهانی دارد، گفت: بلور و کریستال ایرانی دارای درجه کیفی بسیار بالایی است اما به دلیل فرهنگ عموم مصرف‌کنندگان محصولات با نام‌های تجاری جهانی عرضه می‌شوند و خبری از نام تجاری ایرانی بر روی آنها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد رحمانی در رابطه با وضعیت بازار بلور، چینی و لوستر گفت: ۹۰ درصد واردات محصولات بلور، چینی و لوستر از کشور چین انجام می‌شود و این موضوع به دلیل آن است که محصولات این کشور در زمینه قیمت رقابت‌پذیر بوده و با قدرت خرید مردم ایران همخوانی قابل توجهی دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر اظهار کرد: در زمینه لوستر کشور نیازی به واردات ندارد، زیرا تولیدات داخلی از نظر کیفیت و قیمت دارای رقابت‌پذیری بالایی با محصولات جهانی است و حتی ایران لوسترهای خاص برای اماکن خاص در سطح جهانی تولید می‌کند و این محصولات با تکیه بر مواد اولیه داخلی و کارگران ایرانی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها در بازار لوستر نیاز به واردات برخی مواد اولیه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها مشکل این صنف آن است که برخی دست اندرکاران و سیاست‌گذاران راهکارهای قابل قبولی برای رفع مشکلات تولید به خصوص در صنف لوستر، چینی و بلور ارائه نمی‌دهند. در شرایط فعلی دولت باید از تولیدکننده حمایت کند تا تولیدکننده به اجبار به کاهش نیرو و افزایش قیمت روی نیاورد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر بیان کرد: محصولات ایرانی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و در بسیاری از کشورها برندهای ایرانی دارای شعب فروشگاهی هستند.

وی در رابطه با تولید بلور و کریستال اظهار کرد: محصولات تولیدی در زمینه بلور و کریستال دارای کیفیت قابل توجهی است و توانسته‌اند با کریستال‌های به نام جهان رقابت داشته باشند، اما متأسفانه به دلیل فرهنگ عموم مصرف‌کنندگان این محصولات به نام دیگر برندهای جهانی در بازار عرضه می‌شود و از نام و نشان ایرانی برای آنها استفاده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر با تاکید بر این‌که دولت باید بعد نظارتی، قانون‌گذاری و حمایتی خود را تقویت کند، یادآور شد: ماشین‌آلات تولیدی در حوزه بلور، چینی و لوستر نیاز به به‌روزرسانی دارند.