۰ نفر

صادرات برخی محصولات فولادی فقط از طریق تولیدکنندگان مجاز شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 342202
صادرات برخی محصولات فولادی فقط از طریق تولیدکنندگان مجاز شد

رضا رحمانی، وزیر صمت در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد: صادرات محصولات فولادی صرفا از طریق واحد تولیدکننده آن محصول و یا نماینده رسمی آنها امکان‌پذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد: صادرات محصولات فولادی صرفاً از طریق واحد تولیدکننده آن محصول و یا نماینده رسمی آنها امکان‌پذیر است. البته وزیر صنعت شرط دیگری را هم در این ابلاغیه گنجانده و آن اینکه تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید اخذ شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای میراشرفی

رئیس کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران

موضوع: ساماندهی صادرات محصولات فولادی

با سلام

احتراماً نظر به ضرورت تأمین نیازهای داخلی کشور و نیز به منظور ساماندهی صادرات محصولات فولادی و پیگیری بازگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از ارزان فروشی محصولات صادراتی و همچنین بنا به درخواست واحدهای بزرگ تولیدکننده مقاطع فولادی با کد (اچ اس) ۷۲۱۳، ۷۲۱۴، ۷۲۱۵، ۷۲۱۶و ۷۲۳۰ صرفاً از طریق واحدهای تولیدکننده آن محصول و یا نماینده رسمی آنان و مطابق با روال جاری برای سایر فرآورده‌های فولادی مانند شمش و آهن اسفنجی پس از تائید این وزارتخانه امکان پذیر خواهد بود. مقتضی است مطابق سایر محصولات فولادی تعرفه‌های مذکور در سامانه‌های فرامرزی گمرک لحاظ شود.

رضا رحمانی