۰ نفر

130هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۲۷
کد خبر: 333653
130هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از پرداخت 130هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا عصرشنبه در ایلام در نشستی خبری افزود: این میزان تسهیلات بانکی امسال به عنوان سرمایه گردش و نقدینگی به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شده است.
وی افزود: طبق بررسی های انجام شده این میزان تسهیلات 28 درصد کل تسهیلات پرداخت توسط بانک ها بوده که باید این میزان حداقل 37 درصد باشد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: حدود 11 هزار واحد صنعتی راکد در کشور داریم که بعضی از آنها با کمتر از ظرفیت مشغول به کار هستند.
زیرساخت های شهرک های صنعتی مناطق محروم تقویت می شوند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی مناطق محروم در دستور کار وزارت صنایع قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازو کار جذب سرمایه گذار و تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه هایی است که بزودی در شورای معاونان وزارت صنعت مطرح خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های متعدد صنعتی در استان ایلام و مرز مهران گفت: مشوق ها و مزیت های مختلفی در مناطق محروم کشور از جمله ایلام برای سرمایه گذاری فراهم شده است.
معاون وزیر صنعت از بخشودگی مالیاتی، سود کمتر تسهیلات بانکی و صندوق توسعه، ارائه خدماتی در زمینه تخفیف بهای زمین های ارائه شده به عنوان برخی از مزیت ها ومشوق های موجود سر مایه گذاری در شهرک های صنعتی مناطق محروم کشور نام برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای دهه فجر بیش از 370 طرح صنعتی در کشور به بهره برداری می رسد که سهم استان ایلام 11 طرح است.
صالحی نیا با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های خوبی در بخش نفت و گاز است، گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان در دستور کار قرار دارد.
رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 15 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در ایلام وجود دارد که یک و نیم درصد کل 980 شهرک صنعتی کشور است.