۰ نفر

عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران پاسخ داد:

چرا ذوب‌آهن اصفهان کمبود سنگ‌آهن دارد؟

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 317501
چرا ذوب‌آهن اصفهان کمبود سنگ‌آهن دارد؟

عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران علت کمبود عرضه سنگ‌آهن به ذوب آهن اصفهان را، تاخیر این مجتمع صنعتی در پرداخت تعهدات مالی خود عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان هفته گذشته اعلام کرده بود که ظرفیت تولید سالانه این مجتمع صنعتی بین سه میلیون و ۶۰۰ هزار تا چهار میلیون تن است، اما عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ‌آهن به میزان لازم، باعث شده این شرکت در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات فولادی تولید کند. این در حالی است که به گفته وی، سنگ‌آهن به صورت خام صادر می‌شود و به ذوب آهن نمی‌رسد.

در این رابطه قدیر قیافه - عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران - علت کمبود عرضه سنگ‌آهن به ذوب آهن اصفهان را، دیرکرد این مجتمع صنعتی در پرداخت تعهدات مالی خود عنوان و اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان رغبتی به فروش مستقیم سنگ‌آهن به ذوب آهن اصفهان ندارند چرا که دریافت پول از این مجتمع صنعتی نیازمند انتظار طولانی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده فولاد کشور، گفت: اگر شرکت ذوب آهن به هر دلیلی نتواند تعهدات مالی خود را به موقع پرداخت کند، واحدهای تولیدکننده سنگ‌آهن نیز دچار مشکلات مالی شده و نمی‌توانند سنگ‌آهن مورد نیاز واحدهای تولیدی دیگر را تامین کنند.

عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران پیشنهاد کرد که برای خروج از شرایط فعلی، همه مصرف‌کنندگان زنجیره فولاد مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس کالا تامین کنند.

قیافه خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی قیمت‌ها، امنیت معاملات و ضمانت پرداخت، از جمله مزیت‌های معامله در بورس کالا است که تا حدودی می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند.