۰ نفر

مشاور وزیر صنعت:

اوج توجه کشور به جبهه تولید است

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 283302
اوج توجه کشور به جبهه تولید است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلاتی که شاهد آن هستیم، باید بدانیم اوج توجه کشور به جبهه تولید و دستاوردهای حاصل از آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا فیاض روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن قم در سالن اتاق بازرگانی این استان افزود: در سال 57 تنها 856 واحد صنعتی در ایران فعالیت می کرد اما اکنون این رقم به 82 هزار واحد رسیده و این پیشرفت نشان دهنده اهمیت نظام اسلامی به عرصه تولید و صنعت است.
وی با اشاره به این که باید به داشته های خود افتخار و برای توسعه آن تلاش کنیم، بیان کرد: در سال 57 در کشور حتی یک واحد تحقیق و توسعه صنعتی دایر نبود، اما امروز 2 هزار و 400 واحد تحقیق و توسعه درصنایع ما وجود دارد که به معنای به کارگیری دستاوردهای علمی در صنعت است.
وی ادامه داد: درهمه این سال ها نظام اسلامی همراه و حمایت کننده تولیدکنندگان و صنعتگران بوده است اما باید بدانیم ایران کشوری وسیع و دارای جمعیت بسیاری است که برای رفع همه نیازهای آن باید بیش از گذشته تلاش کرد.
فیاض گفت: امروز در قم یک واحد صنعتی در کمتر از 9 ماه به خط تولید رسید و حتی تولیدات آن به بازارهای جهانی صادر شده است، از این گونه موارد در کشور بی شمار است و نشان می دهد کارهای صنعتی در ایران با همدلی تولیدکنندگان و مسئولان با سرعت به نتیجه می رسد.
واحد صنعتی تولید کننده انواع بتن غیر مسلح از بتن سبک گازی ، روز پنجشنبه با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل، استاندار قم و برخی مسئولانی استانی در شهرک صنعتی محمود آباد قم به بهره برداری رسید.
این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و زیربنای 7 هزار و 500 مترمربع ظرفیت تولید ماهانه چهار هزار تن انواع بتن سبک را داشته و زمینه اشتغال 57 تن را فراهم کرده است.
وی با اشاره به این که یک صنعتگر برای موفقیت در کار خود باید با 45 حرفه اجتماعی مانند امور بیمه، مالیات، بانک و غیره آشنایی داشته باشد، بیان کرد: نظام اسلامی دربخش های مختلف اقتصادی همچون صنعت، دستاوردهای خوبی داشته است اما برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران و آسان سازی فعالیت های اقتصادی در کشور باید کارهای گسترده تری با همکاری همه بخش ها انجام شود. 
در این همایش از 22 صنعتگر استان قم در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند. 
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.