۰ نفر

در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفت؛

دستور روحانی به وزارت صنعت برای ساماندهی تولید

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 281620
دستور روحانی به وزارت صنعت برای ساماندهی تولید

رییس‌جمهوری در راستای حمایت از تولید داخل و پس از ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا، وزارت صنعت را به ساماندهی تولید داخل مکلف کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری و با توجه به خروج آمریکا از برجام و شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از مهمترین مسائلی است که باید توسط مسئولان به آن توجه شود.

واردات برخی محصولات که مشابه داخلی آنها در کشور تولید شده و موجب خروج ارز از ایران می‌شود و نیز مشکلات واحدهای تولیدی از جمله کمبود نقدینگی از جمله مواردی حل آن باید در دستور کار دولتمردان قرار می‌گرفت؛ بنابراین در گام اول توقف واردات ۱۴۰۰ قلم کالایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود در دستور کار قرار گرفت و در گام دوم به وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده تا ساماندهی تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار قرار دهد.

بنابراین در شرایط فعلی و با خروج آمریکا از برجام که به تازگی تحریم‌های نفتی را نیز به دنبال داشته حمایت از تولید داخلی یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند اقتصاد کشور را زنده نگه دارد و موجبات مقابله با سیاست های ستیزه جویانه آمریکایی‌ها را فراهم کند.