۰ نفر

کرباسیان: تحریم‌ها را با وحدت ملی پشت سر می‌گذاریم

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 277848
کرباسیان: تحریم‌ها را با وحدت ملی پشت سر می‌گذاریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:با وحدت ملی، استفاده از توان و ظرفیت مردم، درایت مسئولان و بویژه همدلی و تقویت روحیه مشکلات تحریم ها را پشت سر می گذاریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان یکشنبه شب افزود: تهدیدهای نظام مالی آمریکا بر بانک های بزرگ اروپایی و سیستم بیمه ای اجازه سرمایه گذاری وسیع در ایران را نمی دهد.

وی اظهار داشت: تحریم های ظالمانه آمریکا از ابتدای انقلاب بر جمهوری اسلامی تحمیل شده است و حتی پس از برجام نیز این تحریم ها بطور کامل برداشته نشد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی هیچ زمان با آمریکا رابطه اقتصادی مناسبی نداشته و واردات جزیی از این کشور همیشه بصورت غیرمستقیم بوده است لذا تحریم های جدید تاثیر چندانی بر کشور نخواهد داشت.

کرباسیان تصریح کرد: پس از برجام اتفاقات مناسبی در حوزه ورود تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته به کشور رخ داد و در حوزه معدن و صنایع معدنی برخی از پروژه های داخلی توسط شرکت های معتبر اروپایی، استرالیایی و کانادایی با تجهیزات خوب در کشور آغاز شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بسیاری از تجهیزات استفاده شده در کارخانجات میدکو استان کرمان بهترین تجهیزات و فناوری نوین بین المللی بوده است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.

تاکنون دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از برجام خارج شده است اما پنج کشور دیگر همچنان به این برنامه پایبند هستند.