۰ نفر

وزیر صنعت،معدن و تجارت خبر داد:

رشد ۴۷درصدی تولید فولاد کشور در سه ماهه اول۲۰۱۸/ اختصاص ۱.۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صادرات

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 269060
رشد ۴۷درصدی تولید فولاد کشور در سه ماهه اول۲۰۱۸/ اختصاص ۱.۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد شریعتمداری، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر، افزود: زنجیره تولید فولاد کشور از ۱۲۰ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۰۰ میلیون تن در حال حاضر رسیده است و ۸۰ میلیون تن افزایش ظرفیت داشتیم و طرح های فولادی خوبی در خراسان رضوی نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به افزایش ۲۱.۷ در صادرات غیر نفتی بر اساس اسناد بالادستی باید برسیم، تصریح کرد: در این زمینه این استان نیز باید فعال شود که بار سنگینی بر دوش مسؤولان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی است.

شریعتمداری با یادآوری این موضوع که تسهیلات خوبی در بودجه ۹۷ برای صنعت و معدن و تجارت در نظر گرفته شده است، گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی صنعتی و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرات غیر نفتی و توسعه صادرات پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان مطالبات ایمیدرو و ایدرو در اختیار این سازمانهای توسعه ای قرار گرفته است، اضافه کرد: این سازمانها از این منابع برای ایجاد اشتغال در نقاط کمتر برخوردار استفاده خواهند کرد. شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم برنامه ریزی خوبی در این ستاد برای حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه نیازمند یک حرکت جهادی برای حل مشکلات کشور هستیم،افزود: کارهای خوبی در این استان شده است و به انجام کار ویژه برای تحقق همه ظرفیت های موجود مورد نیاز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرفیت های مناسب کشاورزی همیشه در خراسان رضوی بوده است، گفت: با استفاده از روش های نوین آبیاری و بهره وری بهتر خاک به نتایج ثمربخشی خواهم رسید. شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: توجه به معدن در این استان باید جزو مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای شناسایی ژئوفیزیک اکتشافات معدنی قرار بگیرد و در این استان ظرفیت های خوبی برای اکتشافات جدید داریم، ۹۷ باید سال رونق اقتصاد در خراسان رضوی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پروانه های بهره برداری غیر فعال و راکد باید مجددا به افراد جدید برای فعال شدن واگذار شوند، افزود: پهنه های معدنی کشف شده باید آزاد و به مردم واگذار شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل فعالیت های معدنی در حوزه فولاد و اکتشافات معدنی در این استان باید توجه شود، گفت: رییس جمهور در سفر قبلی گفتند این استان به قطب بزرگ صنایع معدنی تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تراز تجاری استان مثبت شده است، تصریح کرد: برای حمایت نظام بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد ضمانتهای اعتباری قدم بردارید و برای حمایت از کالای ایرانی نیازمند پیوست مناسب رسانه ای و اطلاع رسانی هستیم.