۰ نفر

آغاز واگذاری شهرک تخصصی صنایع دریایی از تابستان

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 262650
آغاز واگذاری شهرک تخصصی صنایع دریایی از تابستان

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز واگذاری فاز یک شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی از ابتدای تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی، در ارتباط با آخرین وضعیت شهرک تخصصی صنایع دریایی، اظهار کرد: پروژه اجرای خط انتقال برق این شهرک به طور کامل صورت گرفته و اجرای شبکه برق داخلی ۲۰ کیلوولت داخلی فاز اول ۲۰ هکتاری به میزان ۵۰ درصد مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این پروژه زیرسازی و آسفالت شهرک برای فاز اول ۲۰ هکتاری به میزان ۳۰ درصد انجام شده است و با توجه به وجود عوارض قابل توجه در شمال شهرک، پیگیری لازم جهت حذف معارض و الحاق مساحت حذف شده در جنوب شهرک لحاظ شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه مساحت شهرک تخصصی صنایع دریایی از ۱۳۰ به ۲۲۰ هکتار افزایش یافت، بیان کرد: قرارداد جدیدی با مشاور طرح جهت انجام مطالعات فاز یک منعقد شد. همچنین تامین برق شهرک به میزان ۱۰ مگاوات مد نظر قرار گرفته است.

او در مورد اقداماتی که قرار است در خصوص شهرک تخصصی صنایع دریایی طی سال ۱۳۹۷ انجام شود، گفت: پیگیری تامین آب شهرک به میزان پنج لیتر بر ثانیه، تهیه اسناد و مدارک توسط مشاور جهت اجرای شبکه توزیع آب شهرک و نیز توسعه فاز یک در صورت وجود متقاضی جهت سرمایه‌گذاری و فروش زمین‌های ۲۰ هکتاری از جمله اقداماتی است که در سال جاری پیش‌بینی شده است.

مقیمی با بیان اینکه قیمت‌گذاری شهرک تخصصی صنایع دریایی در سال جدید در دست اقدام است تا بتوان در شش ماهه اول سال جاری واگذاری زمین را در دستور کار قرار داد، گفت: تاکنون حدود هفت سرمایه‌گذار جهت اخذ زمین و استقرار در شهرک به مساحت حدود ۱۱۱ هکتار مراجعه کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه واگذاری‌های صورت گرفته در مراحل مختلف و به صورت تدریجی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای کار کل زیرساخت‌ها فراهم نمی‌شود، واگذاری‌ها به مرور صورت می‌گیرد و قرار است به صورت کلی پشتیبانی از فعالیت‌های ایزو ایکو در حوزه صنایع دریایی در این شهرک تخصصی انجام شود.

  شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به‌ منظور تکمیل زنجیره کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و با هدف توسعه صنایع دریایی و کشتی‌سازی در منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، شرکت شهرک‌های صنعتی به‌منظور توسعه سواحل مکران و اقدام عملی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاسیس و عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس از زمستان سال در دستور کار قرار گرفت.