۰ نفر

وزیر راه و شهرسازى:

امضاى قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با شرکت چینى/ تامین ١٥درصد سهم این پروژه از صندوق تامین مالى کشور

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 256752
امضاى قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با شرکت چینى/ تامین ١٥درصد سهم این پروژه از صندوق تامین مالى کشور

وزیر راه و شهرسازى با اشاره به این که ١٥ درصد پروژه راه آهن شیراز- بوشهر از منابع صندوق مالى کشور تامین مى شود گفت: از برنامه هاى مهم کشور اتصال شیراز به بندر بوشهر است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، عباس آخوندى در مراسم امضاى قرارداد راه آهن شیراز - بوشهر با شرکت چینى، با بیان این که براى کاهش تلفات جانى و افزایش ایمنى در این پروژه راهکارهایى در نظر گرفته شده است گفت: از طریق بندر نگین مى توانیم بوشهر را به شبکه ریلى وصل کنیم.

وى ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و مردم شهر بوشهر و فارس، اضافه کرد: این پروژه را یک شرکت خصوصى ایرانى با همکارى شرکت چینى انجام مى دهد.

تخصیص دو هزار و ٣٦٠میلیارد تومان براى توافق ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با شرکت چینى

خیراله خادمى در مراسم امضاى قرارداد ساخت راه‌آهن شیراز- بوشهر با شرکت چینى، به سه هزار و ٤١٠ کیلومتر مسیر ریلى که در حال مطالعه براى اجرا است اشاره کرد و توضیح داد: هفت پروژه را به عنوان اولویت براى ساخت شبکه ریلى در نظر گرفته‌ایم که راه‌آهن شیراز- بوشهر از جمله آن پروژه‌ها است.

او ادامه داد: طول این هفت پروژه دو هزار و ٢٧٠ کیلومتر است که مطالعات فاز یک و دو آن انجام شده است.

خادمى مبلغ برآورد شده براى هفت پروژه را ١٢میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: براى اتصال شیراز به بندر بوشهر طى یک سال گذشته با همکارى شرکت چینى مبناى توافق قرارداد، فهرست بهاى ریالى ایران قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازى مبلغ برآورد شده براى پروژه شیراز- بوشهر را دو هزار و ٣٦٠ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برآورد ٢٠ سال آینده جابه جایى یک میلیون مسافر و ١٢ میلیون تن بار در سال است.