۰ نفر

۳۲۰واگن مسن بازنشست شدند

۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 229393
۳۲۰واگن مسن بازنشست شدند

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا آخرین وضعیت برنامه ریزی این شرکت برای توسعه و بازسازی و نوسازی ناوگان مسافری رجا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد رجبی درباره آخرین وضعیت ورود واگن‌های نوساز به ناوگان این شرکت توضیح داد: در حال حاضر ما دو قرارداد مجزا با شرکت‌های واگن‌ساز پلور سبز و واگن پارس داریم که در مجموع از این دو شرکت در سال گذشته ۱۸ واگن و در سال جاری نیز تاکنون ۱۲ واگن تحویل گرفته‌ایم.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورتی که مشکلی در جریان اجرای قرارداد رجا با این واگن‌سازها به وجود نیاید، می‌توان انتظار داشت تا اواسط سال ۱۳۹۷، ۱۰۰ واگن نوساز جدید به ناوگان رجا اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا ادامه داد: با ورود این واگن‌ها و با توجه به طرح راه‌آهن در خروج واگن‌های با سن بالا می‌توان انتظار داشت میانگین سنی واگن‌های رجا دو سال دیگر کاهش پیدا کند.

رجبی درباره شرایط فعلی این واگن‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی راه‌آهن واگن‌های با سن بالا باید از خط سیر خارج می‌شدند و از این رو در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، ۳۲۰ دستگاه واگن از مسیر حرکت قطارهای رجا خارج شد تا سن فعلی ناوگان به ۲۹ سال برسد که البته با طرح‌های فعلی امکان کاهش بیشتر آن نیز وجود خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت بازسازی واگن‌های رجا نیز اعلام کرد: در حال حاضر در قالب سه قرارداد مجزا با بخش خصوصی بازسازی تعدادی از قطارهای رجا در دست پیگیری است و انتظار داریم تا پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۹۰ سالن بازسازی شود. در کنار آن در جریان اقدامات انجام گرفته تاکنون ۲۸ سالن از قطارهای فعال رجا نیز بازسازی شده و به خط سیر باز گشته اند.

این فرآیند یکی از مهم‌ترین اقدامات مدنظر ما در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران خواهد بود و امیدواریم در سال آینده نیز این روند ادامه پیدا کند.