۰ نفر

دستور رییس جمهور برای رفع مشکل شمش فولاد

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 209170
دستور رییس جمهور برای رفع مشکل شمش فولاد

سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران اعلام کرد رییس جمهوری پیرو نامه درخواست شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین شمش فولاد مورد نیاز کارخانه های نورد یا کاهش تعرفه واردات آن، پی نوشت کرد «اقدام لازم به عمل آید».

انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران امروز (دوشنبه) در این زمینه توضیح داد: نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری درباره اولویت داخلی تامین شمش فولادی برای نوردکاران به جای صادرات آن و درخواست کاهش تعرفه واردات این نوع از تولیدات فولادی برای رفع مشکل مواد اولیه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در پاسخ این درخواست، رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری دوم مردادماه امسال در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد: نامه جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با موضوع درخواست «تامین شمش فولاد مورد نیاز کارخانه های نورد یا کاهش تعرفه واردات شمش فولاد با توجه به مسائل مطرح» به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید که پی نوشت فرمودند «اقدام لازم به عمل آید».

انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران ابراز امیدواری کرد با کاهش تعرفه مواد اولیه مورد نیاز صنایع تکمیلی داخلی مانند شمش و اسلب و ورق فولادی و رفع انحصار بازار داخلی و اولویت دهی به تامین داخل توسط صنایع مادر به جای صادرات ارزان قیمت، گرانی شدید آهن فولاد در کشور رفع شود و شاهد افزایش تولید داخلی و کار و اشتغال بیشتر و ایجاد ارزش افزوده در کشور باشیم.

این تشکل تخصصی بخش خصوصی یادآوری کرد: اواخر پارسال در کمیسیون ماده یک، کاهش تعرفه ورق فولادی از 20 به 10 درصد و کاهش تعرفه اسلب از 15 به 5 درصد تصویب و با دستور اقدام فوری وزیر صنعت به هیات دولت ارسال شد اما تاکنون به گمرک کشور ابلاغ نشده است.

در 15 روز گذشته هر کیلوگرم انواع آهن چهار هزار ریال افزایش قیمت را تجربه کرده که از دید برخی کارشناسان، مهمترین دلیل آن تامین نامناسب در داخل است.