۰ نفر

افزایش ذخایر ۵ ماده معدنی استراتژیک تا پایان سال

۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 159442
افزایش ذخایر ۵ ماده معدنی استراتژیک تا پایان سال

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از احتمال افزایش ذخایر 5 ماده معدنی استراتژیک طلا، مس، روی، زغال سنگ و سنگ آهن تا پایان امسال خبر داد.

مهدی کرباسیان افزود: ارزش ذخایر فعلی معادن کشور به 700 تا 800 میلیارد دلار می رسد که تنها بخش ناچیزی از اکتشاف انجام شده در یکصد سال اخیر با توجه به مساحت کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: از سال 1393، عملیات اجرایی برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربع آغاز شد و به رغم بودجه پایین و کمبود نقدینگی، سال گذشته بودجه مناسبی برای این بخش اختصاص یافت که با اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان امسال، خبرهای خوشی از افزایش ذخایر معادن طلا، مس، روی، زغال سنگ و سنگ آهن اعلام شود.

به گفته کرباسیان، ایمیدرو در سال 1394، یک میلیارد و 320 میلیون ریال در بخش اکتشاف معادن هزینه کرده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو به افزایش ذخایر معادن سنگ آهن سنگان از 900 میلیون تن به یک میلیارد و 100 میلیون تن اشاره کرد و گفت: اکنون 9 کارخانه فرآوری کنسانتره و گندله در این منطقه در حال احداث است که نخستین کارخانه (گندله سازی پنج میلیون تنی فولاد مبارکه) تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال آینده نیز واحد پنج میلیون تنی شرکت اوپال و نیز واحد 2.5 میلیون تنی گندله شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در منطقه سنگان به بهره برداری می رسد.

کرباسیان یادآور شد: تا سال گذشته واردکننده گندله بودیم و با طرح های افتتاحی جدید، دیگر واردات گندله نخواهیم داشت.