۰ نفر

آخوندی: به شرکت‌های خارجی تعهدی نداده‌ایم

۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 158290
آخوندی: به شرکت‌های خارجی تعهدی نداده‌ایم

وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت که در اجرای پروژ‌ه های زیرساختی هیچ تعهدی به هیچ شرکت خارجی داده نشده و اجرای آنها بستگی به امکانات و خدماتی است که شرکت ها تقبل می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» که در راس یک هیات عالیرتبه به چین سفر کرده است، اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با شرکت های بزرگ اقتصادی به دنبال منافع کشور است و به همین خاطر هیچ تعهدی برای اجرای طرح های مختلف به هیچ شرکتی نداده است.

وی در این گفت وگو که در حاشیه بازدید از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) صورت گرفت، دلیل حضور در این مرکز بزرگ فنی را آشنایی از چگونگی روند فعالیت ها، توانمندیها و امکانات آن ذکر کرد.

وی ادامه داد: شرکت مهندسی راه آهن چین به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی این کشور مسئولیت سرمایه گذاری و اجرای طرح راه آهن پرسرعت تهران - قم - اصفهان را بر عهده دارد به همین خاطر لازم دیدم در این سفر ضمن بازدید از آن در ارتباط با پروژه ای که قرار است در ایران اجرایی شود، اطلاعاتی کسب کنم و با مسئولان آن به صورت مستقیم گفت وگویی داشته باشم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در سفر به چین و دیدار با صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ زیرساختی این کشور، شرایط جلب و تامین سرمایه برای پروژه های بزرگی که در ایران نیازمند سرمایه گذاری است، فراهم شود.

وی البته گفت که در این بین به بهترین پیشنهادهای مطرح شده و براساس آورده مالی و فنی که جزو شروط اصلی همکاری با شرکت های خارجی است، توجه خواهد شد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش روابط تجاری میان دو کشور را به عنوان یکی دیگر از اهداف سفرش به چین برشمرد و یادآور شد که تلاش داریم کریدورهایی که از سمت چین به غرب و جنوب هدایت می شود، به شکلی مناسب هدایت آنها را از طریق ایران انجام دهیم.

وی ادامه داد: چین یکی از مقاصد اصلی تولید کالا در دنیا محسوب می شود و بسیار مهم است که بتوانیم کالاهایی که از چین به مقصد اروپا می رود با هدایت آن به سمت ایران، نسبت به جابجایی آنها از این مسیر اقدام کنیم.

آخوندی در این راستا به فعال شدن کریدورهای «چین به سمت دریای عمان» و «چین به سمت خلیج فارس» و اروپا اشاره کرد که می تواند در اجرای طرح یاد شده بسیار موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که در خصوص همکاری دو کشور در ارتباط با کریدورهای مزبور در نشست امروز خود با «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) همتای چینی اش به آن اشاره کرده که با استقبال وزیر حمل و نقل چین نیز همراه بوده است.

آخوندی یادآور شد که در دیدار با وزیر حمل و نقل چین بحث های مفصلی در خصوص همکاری دو کشور در ارتباط با پروژه های ریلی، جاده ای و زیرساخت ها نیز داشته است.

بر اساس برنامه اعلام شده، عباس آخوندی در جریان سفر خود به چین، فردا سه شنبه علاوه بر شرکت در همایشی با حضور مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط حمل و نقلی؛ با تعدادی از مدیران بانک ها و مسئولان شرکت ها و صاحبان صنایع فعال در این حوزه در شهر پکن دیدار خواهد داشت.

ملاقات با وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی در روز چهارشنبه و سفر به شهر شانگهای جهت بازدید از مراکز و شرکت های مهم زیرساختی که در زمینه های شهرسازی و حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند، بخش پایانی سفر وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه به چین اعلام شده است.