۰ نفر

رییس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد:

عضویت ۳۷ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن

۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸
کد خبر: 149044
عضویت ۳۷ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی معدن

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشور ۳۷ هزار نفر است که از این تعداد ۷۳ درصد مرد و ۲۷ درصد زن هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نادعلی اسماعیلی در سفر به شهرکرد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن، بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان ارگان فنی مهندسی درخدمت  بخش معدن است.

اسماعیلی اظهار کرد: تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشور ۳۷ هزار نفر است که از این تعداد ۷۳ درصد مرد و ۲۷ درصد زن هستند.

وی حفظ و افزایش بهره‌برداری معدن، بالا بردن کیفیت مهندسی و نظارت بر اجرای فعالیت‌های همکاران، تعامل با اعضای نظام مهندسی و بهره‌برداران را از اهداف این سازمان برشمرد و گفت: سازمان نظام مهندسی معدن باید در زمینه فن‌آوری معدن پیشرفت داشته باشد تا در بخش اشتغال خدمت بزرگی را به کشور ارائه دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود: سازمان نظام مهندسی معدن یک سازمان رسمی و شناسنامه‌دار است و بسترهای لازم را برای احیای معادن فراهم کرده است.

اسماعیلی رشته‌های نظام مهندسی معدن را ۳۸ درصد مربوط به معدن، ۵۰ درصد زمین‌شناسی، هشت درصد نقشه‌برداری، یک درصد متالوژیک و هفت درصد مربوط به سایر رشته‌ها اعلام کرد و گفت: حدود ۹۰۰۰ نفر پروانه اشتغال آن‌ها تأیید صلاحیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشور دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱.۵ درصد دارای مدرک دکترا هستند.