۰ نفر

ربیعی:

اشتغالزایی با توسعه صنایع کوچک و متوسط محقق می شود

۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 148480
اشتغالزایی با توسعه صنایع کوچک و متوسط محقق می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنایع بزرگ همچون پتروشیمی نمی تواند اشتغال زیادی را در کشور ایجاد کند و باید به سوی توسعه بنگاه های خُرد و متوسط برای اشتغال گام برداریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی در نشست با نمایندگان استان فارس که در محل مجموعه تلاش برگزار شد، گفت: ایجاد یک پالایشگاه با 12هزارمیلیارد تومان هزینه تنها می تواند برای 700 نفر شغل ایجاد کند.

وی در این نشست چهار ساعته اضافه کرد: راه اندازی یک پتروشیمی با سرمایه 40 هزار میلیارد ریال فقط برای 50 نفر شغل ایجاد می کند و بنابراین ایجاد شغل های گران این چنینی مشکل اشتغال کشور را حل نمی کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این در حالی است که ما در کردستان فقط در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی.سی.تی) سه هزار شغل ایجاد کردیم.

ربیعی در این نشست چکیده ای از اقدام های انجام شده در زمینه های مختلف را تشریح کرد. 

همچنین در این نشست نمایندگان استان فارس دغدغه های خود را در موضوع اشتغال، سرمایه گذاری شستا در این استان و رسیدگی به مشکلات کارگران مطرح کردند.

قرار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سه هفته دیگر به همراه برخی از مدیران برای بررسی و تصمیم گیری های احتمالی برای رفع مشکل اشتغال به استان فارس سفر کند.