۰ نفر

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن :

مخالفت های محیط زیست مانع از فعالیت معادن است

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 144243
مخالفت های محیط زیست مانع از فعالیت معادن است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: یکی از مشکلات مهم اکتشاف و گسترش فعالیت های معدنی درکشور مخالفت های سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی است.

نادعلی اسماعیلی دهج درباره اینکه آیا برای رفع مشکلات معادن با سازمان محیط زیست از سوی این سازمان اقدامی شده است یا خیر  پاسخ داد: از نظر من در این زمینه نباید بخشی تصمیم گیری شود، متاسفانه محیط زیست و معادن هریک به نفع خود تصمیم گیری می کنند. این معادن متعلق به مردم هستند اما متاسفانه حقوق مردم در این بخش نادیده گرفته شده است. در کشورهای پیشرفته معادن و محیط زیست در تعامل باهم در حال فعالیت هستند و هریک در حفظ منابع و ارزش های خود تلاش می کنند و هیچ گاه مانع فعالیت های یکدیگر نمی شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، وی توضیح داد: البته با توجه به عضویت من در شورای عالی معادن و حضور نمایندگانی از سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی، رایزنی هایی صورت گرفته و به دنبال رفع مشکلات این دو بخش و موانع پیش روی فعالیت معادن هستیم.

اسماعیلی دهج درباره این سازمان و فعالیت های آن گفت: نظام مهندسی معدن یکی از تشکل های شناسنامه دار کشور است و به دلیل اینکه این سازمان با انفال ارتباط دارد، فعالیت حساسی دارد. سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان مجموعه تشکل ها، سازمان ها و تشکل های صنفی مهندسی حرفه ای، اشخاص و مجموعه قوانین و مقررات و استانداردهای مرتبط با بخش معدن تعریف شده است و اهداف سازمان در 8بند در قانون مشخص شده است که سازمان سعی دارد تا در جهت تحقق این اهداف حرکت کند. رئیس سازمان نظام مهندسی معدن درباره سفرهای استانی خود توضیح داد: تاکنون به 21 استان با هدف دیدار و تعامل با مسئولان و فعالان حوزه معدن در این استان ها سفر داشته ام که خوشبختانه با بررسی های انجام شده این سفرها نتایج خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان تاکنون حدود 36هزار نفر عضو دارد و بیش از 9هزار و 300نفر در این سازمان تایید صلاحیت شده اند، گفت: آموزش از جمله مهم ترین بخش های سازمان است که کمیته های سازمان در حال پیگیری و عملیاتی کردن این آموزش ها هستند تا سطح علمی اعضا ارتقا یابد و سازمان ایمیدرو همکاری بسیار خوبی با ما داشته و ما به عنوان یکی از بازوهای اصلی این سازمان محسوب می شویم. همچنین تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای، سازمان نظام مهندسی و ایمیدرو منعقد شده تا برای آموزش کارگران معدن دوره آموزشی برگزار شود و تاکنون 26 دوره در هفت استان که حدود 500 کارگر می شود برگزار شده و امیدواریم تا پایان سال سایر استان ها را هم در این طرح شریک کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن درباره همکاری این سازمان با صندوق بیمه فعالیت های معدنی گفت: با تصویب هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) در سال جاری، ارزیابی و کارشناسی فعالیت های معدنی برعهده سازمان نظام مهندسی معدن قرار گرفته است و مقرر شد تا کلیه پرداختی های صندوق بیمه فعالیت های معدنی با توجه به ارزشیابی سازمان نظام مهندسی معدن صورت گیرد. در همین چارچوب با این صندوق تفاهم نامه ای امضا و ابلاغ شده است. امیدورایم بتوانیم با مشارکت در این صندوق بر روند فعالیت های آن تاثیر مثبت داشته باشیم.