۰ نفر

وزارت کار؛

پروانه کار اتباع خارجی دو ماه دیگر تمدید شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 522068
پروانه کار اتباع خارجی دو ماه دیگر تمدید شد

وزارت کار با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعتبار پروانه کار شرکتهای متقاضی نیروی کار خارجی را تا پایان خرداد ماه تمدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تداوم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته باعث شد تا لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور قطع زنجیره کرونا مورد تاکید قرار گیرد؛ از این رو برای آنکه کارفرمایان در ارتباط با بکارگیری نیروهای کار خارجی دچار مشکل نشوند، وزارت کار پیرو دستور معاون اقتصادی رئیس جمهوری مبنی بر تمدید خودکار اعتبار همه مجوزهای صادره از سوی دولت و با توجه به شیوع موج چهارم کرونا مدت اعتبار پروانه های کار را تا خرداد ماه تمدید کرده است.

برابر اعلام مدیر کل اشتغال اتباع خارجی در راستای حفظ سلامت کارکنان و مراجعین، اعتبار کلیه پروانه های کار به مدت دو ماه تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ تمدید می شود.

بر این اساس اتباع خارجی شاغل در ایران که اعتبار پروانه کار آنها در فروردین ماه سال جاری منقضی می شود نیازی به مراجعه حضوری به ادارات کل اشتغال اتباع خارجی ندارند و پروانه کار آنها به طور خودکار دو ماه دیگر تمدید می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این نیز طی چند نوبت تمدید مدت اعتبار پروانه کار اتباع خارجی را در دستور کار قرار داده بود.

برابر ماده۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار بگیرند یا از آنها در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده استفاده کنند، مشمول مجازات و جریمه قرار می گیرند.

 بر اساس قانون، نیروهای کار خارجی برای اشتغال در ایران نیازمند داشتن روادید و پروانه کار هستند و قانون کار در ماده ۱۲۰ صراحتا اعلام کرده اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.