۰ نفر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛

جزییات بررسی نحوه تحقق شعار سال در کمیسیون صنایع

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳
کد خبر: 519688
جزییات بررسی نحوه تحقق شعار سال در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی نحوه تحقق شعار سال در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع، گفت: در جلسه امروز نحوه تحقق شعار سال بررسی شد. بر اساس گزارشات ارائه شده، اصلاح نگرش به منظور تحقق شعار سال امری ضروری است زیرا با رویکرد کنونی شعار سال محقق نمی‌شود.

وی افزود: ارتقای انگیزه را یکی دیگر از عوامل اصلی در تحقق شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» است. اصلاح سیستم انگیزشی، بهبود محیط کسب و کار، بسترسازی برای ورود آسان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به فعالیت‌های مولد اقتصادی، ثبات بخشی به اقتصاد و ارتقاء سطح اعتماد بخش خصوصی به حاکمیت از جمله الزامات تحقق شعار سال است، زیرا در حال حاضر بی‌ثباتی اقتصادی از جمله تغییرات مستمر نرخ ارز و تامین مواد اولیه موجب آسیب به اعتماد بخش خصوصی شده است.

 فیروزی ادامه تعیین صنایع حاضر اهمیت برای دریافت حمایت‌ها از جمله اصلی‌ترین ضرورت‌ها است، از آنجا که عرصه تولید بسیار گسترده است باید با تعیین اولویت‌ها و حمایت موثر اهداف مورد نظر را به دست آورد.

سخنگوی کمیسیون صنایع یادآور شد: ضرورت تغییر در سیاست واردات و توسعه صادرات یکی دیگر از موارد طرح شده در نشست امروز بود، برقراری تعامل سازنده با جهان و عضویت در معاهده‌های بین المللی یکی از الزامات صادرات است. براساس گزارش‌های  وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی دستگاه‌های متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های تولیدی عملکرد موفقی نداشتند.