۰ نفر

معاون سرمایه‌های انسانی انتخاب الکترونیک؛

جذب نیروهای بومی در اولویت انتخاب الکترونیک است

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 516816
جذب نیروهای بومی در اولویت انتخاب الکترونیک است

معاون سرمایه‌های انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: جذب نیروهای بومی در اولویت اشتغالزایی از سوی این گروه صنعتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روح‌الله جزینی در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین در رابطه با توسعه فعالیت انتخاب الکترونیک در سال‌های اخیر و تاثیر بر افزایش میزان اشتغالزایی در کشور، اظهار کرد: انتخاب الکترونیک در یک سال گذشته با توجه به افزایش تولیدات و سهم بازاری که به دست آورده از ۲۴۰۰ نیروی انسانی در سال ۹۸، به ۸۱۰۰ نفر در اسفند ۹۹ رسیده است .

وی افزود: این رشد بی‌سابقه تعداد سرمایه‌های انسانی در انتخاب الکترونیک نشاندهنده این است که هر چقدر به تولید داخلی و سهم بازار بنگاه‌های اقتصادی ملی در داخل کشور توجه شود به تبع آن اشتغالزایی افزایش یافته و مشکلات ناشی از بیکاری در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون سرمایه‌های انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک تصریح کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم بیش از هشت هزار و 100 نفر در این گروه صنعتی مشغول به کار هستند و با توجه به پیشران بودن صنعت لوازم خانگی، حجم اشتغالزایی غیرمستقیم انتخاب الکترونیک در ایران به بیش از 93 هزار نفر نیز می‌رسد.

جزینی در رابطه با برنامه معاونت سرمایه‌های انسانی انتخاب الکترونیک برای جذب منابع انسانی در سال جدید گفت: شاخص‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی بر روند جذب و استخدام سرمایه‌های انسانی در بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی در ایران تاثیر می‌گذارد اما در صورت پیشرفت برنامه‌ها بر اساس راهبردهای از پیش تعیین شده در سال جدید، شاهد فعالیت بیش از 12 هزار نفر نیروی انسانی در پاییز 1400 خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی شبکه فروش و خدمات پس از فروش ممتاز انتخاب الکترونیک در سراسر کشور، سرمایه‌های انسانی این گروه صنعتی نیز در استان‌ها و شهرهای مختلف مشغول به کار هستند.

معاون سرمایه‌های انسانی انتخاب الکترونیک با بیان اینکه جذب نیروی انسانی بومی در اولویت اشتغالزایی از سوی این گروه صنعتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و 500 نفر از سرمایه‌های انسانی انتخاب الکترونیک در مجموعه تولید و بهره‌برداری مشغول به کار هستند و بیش از دوهزار نفر از آنها بومی شهرستان شاهین شهر و میمه می‌باشند.

جزینی، ارزش افزوده بالا در سازمان را نتیجه سرمایه‌گذاری پایدار در بهبود سطح حرفه‌ای سرمایه‌های انسانی دانست و ادامه داد: جذب، نگهداشت و توسعه نیروی انسانی سه فرآیند مهم در مدیریت سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شود و برهمین اساس انتخاب الکترونیک در راستای توجه و تمرکز بر این سه مولفه مهم، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه منابع انسانی انجام داده است.

وی اضافه کرد: انتخاب الکترونیک می‌کوشد به عنوان صاحب بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی در غرب آسیا، با توسعه منابع انسانی، یک گروه صنعتی مهارت محور و شاخص در این حوزه باشد.

معاون سرمایه‌های انسانی انتخاب الکترونیک تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی شریک کسب و کار ما در انتخاب الکترونیک هستند و در صورتی که سازمان‌ها به منابع انسانی به عنوان یک سرمایه اصلی در شرکت نگاه کنند، صاحب ارزش افزوده خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات انتخاب الکترونیک از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با جهش تولید محصولات لوازم خانگی در انتخاب الکترونیک بود و به همین دلیل سازوکارهای سختگیرانه‌ای برای رعایت قواعد بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خطوط تولید از سوی معاونت سرمایه‌های انسانی در نظر گرفته و ابلاغ شد.

جزینی افزود: توزیع بسته‌های بهداشتی و پروتئینی، پرداخت کامل دستمزد نیروهای مبتلا به ویروس و اعطای بخشی از هزینه‌های درمانی ویروس کرونا به پرسنل مبتلا از جمله اقدامات معاونت سرمایه‌‎های انسانی انتخاب الکترونیک در بازه زمانی همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.