۰ نفر

مدیر مجتمع فولاد سبا مطرح کرد؛

رشد ۱۰درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 515471
رشد ۱۰درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا

مدیر مجتمع فولاد سبا از دستیابی به رکورد تولید سالیانه یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن آهن اسفنجی در این مجتمع علیرغم محدودیت گازرسانی در سال «جهش تولید» خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مصطفی عطایی پور، مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز اظهار داشت: در سال جهش تولید با همت، تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا به دستاوردهای مهمی دست یافتیم و با همتی مضاعف درصدد تداوم این روند در سال جاری هستیم.

وی افزود: علیرغم محدودیت ها و شیوع کرونا مجتمع فولاد سبا توانست در سال گذشته رکورد تولید ماهیانه با تناژ یکصد و سی و یک هزار و ۱۹۲ تن محصول در اردیبهشت ماه را به ثبت برساند و به تولید بیش از ۶۱ درصدی محصول تولید شده با ضخامت کمتر از ۲.۵ میلیمتر دست یابد.

مدیرمجتمع فولاد سبا با اشاره به دستیابی به رکورد تولید سالیانه آهن اسفنجی به میزان  یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن با توجه به محدودیت گاز در سال جهش تولید گفت: در سال گذشته با دستیابی و ثبت رکورد کیفی ۹۴.۸ درصد در تولید آهن اسفنجی به رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال  ۹۸ دست پیدا کردیم و برای نخستین بار کلاف نوردی با جایگزینی سیستم جدید اتوماسیون نورد در این مجتمع تولید شد.

وی به بومی سازی پودرهای قالب ریخته گری در گریدهای کم کربن و متوسط کربن و جایگزینی ۹۰ درصدی آن هم اشاره ای کرد و گفت: تغییر عرض ریخته گری ماشین شماره ۱ از ۶۲ میلیمتر به ۷۲ میلیمتر و همانند سازی آن با ماشین شماره ۲ ریخته گری و ممانعت از توقف خط تولید به دلیل مشکلات تحریمی و عدم ارسال نازل ریخته گری از دیگر دستاوردهای این واحد صنعتی در سال گذشته است.

عطایی پور گفت: در سال گذشته، جابجایی سیستم های اندازه گیری ضخامت سنج و پروفیل سنج ورق و اصلاح طرح ساید گایدهای دانکویلر ۱ در مجتمع فولاد سبا به وقوع پیوست.

وی افزود: تغییر طرح والوهای فشار قوی مینیمم فلوی پوسته زدا وایجاد سیستم اتوماتیک محاسبه فلاکسهای مصرفی درکوره های قوس الکتریکی به همراه ایجاد سیستم اتوماتیک فرآیند کار کوره قوس شماره ۲ و راه اندازی سیستم اتصال اتومات تزریق آرگون لدل کارهای کوره پاتیلی از دیگر رویدادهای مهم سال گذشته در این واحد صنعتی بوده است.

به گفته مدیر مجتمع فولاد سبا تعویض کامل میز نوسان قالب ریخته گری با استفاده از توان داخلی، کسب رکورد زمان ماندگاری سگمنت ها در ماشین ریخته گری به بیش از ۱۰۰ روز و انجام فعالیت های تعویض استراکچر دامی بار، تعویض سیلندر برج پاتیل و تعویض سیلندر اسیلاتور خط ۲ برای نخستین بار دراین مجتمع فولاد سازی انجام شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بومی سازی در مجتمع فولاد سبا، اقدامات انجام شده در این زمینه را برشمرد وگفت: بومی سازی صفحات باریک ریخته گری به علت عدم واردات آن به دلیل تحریم های ظالمانه و همچنین بومی سازی مکانیزم دریچه کشویی پاتیل از دستاوردهای این واحد فولادسازی در سال «جهش تولید» بوده است.

عطایی پور با اشاره به بومی سازی درام مسی دهانه سرباره کوره قوس الکتریکی و ایجاد صرفه اقتصادی ناشی از عدم مصرف الکترود گرافیتی در این قسمت، تصریح کرد: بومی سازی بوستر پمپ آرگون خط۱ کوره پاتیلی و همچنین بومی سازی steady Rest ماشین سنگ جدید به همراه بومی سازی تجهیز اندازه گیری دما و اکسیژن کوره قوس الکتریکی و بومی سازی موتور اصلی قیچی پاندولی خط۲ ریخته گری در مجتمع فولاد سبا محقق شد.

وی به بومی سازی رکوپراتور کوره تونلی شماره ۲ در مجتمع فولاد سبا هم اشاره ای کرد و افزود: بومی سازی موتور فن های ۱۰ KW کوره قوس الکتریکی شماره ۱ به همراه  بومی سازی موتور مندریل شماره ۲ و بومی سازی موتور پینچ رول شماره ۲ از دستاوردهای دیگر مجتمع فولاد سبا در سال گذشته است.

مدیرمجتمع فولاد سبا گفت: بومی سازی مندریل دانکویلر به همراه بومی سازی مجموعه کویل کار و بومی سازی سگمنت تیپ B ماشین ریخته گری از دیگر افتخارات این مجتمع در سال گذشته بوده است.