۰ نفر

۵ دلیلی که به یک کمپرسور هوا در تعمیرگاهتان نیاز دارید

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۳
کد خبر: 514012
۵ دلیلی که به یک کمپرسور هوا در تعمیرگاهتان نیاز دارید

کمپرسورهای هوا یکی از تجهیزات همه‌کاره و یکی از مفیدترین ابزارهایی است که باید در یک تعمیرگاه اتومبیل وجود داشته باشد.

این ابزار کار شما را ساده می‌کند و می‌تواند سود بیشتری برای شما ایجاد کند. سیستم‌های هوای فشرده باعث می‌شوند بتوانید با تلاش کمتری پروژه‌های خود را تکمیل کنید، باید گفت کمپرسورهای هوا در صنعت خودرو به یک ضرورت تبدیل شده‌اند، برای تهیه‌ی آن هم نگران قیمت‌ها نباشید. می‌توانید از امکان خرید قسطی از فروشگاه‌های اینترنتی نیز استفاده کنید.

در اینجا درباره‌ی ۵ دلیلی که تعمیرگاه شما به یک کمپرسور هوا نیاز دارد صحبت می‌کنیم:

1.تمیزکردن گردوغبار با فشار بالا

کمپرسور هوا کار تمیزکردن خاک و گردوغبار پشت موتور یا هر مکان دیگری که دسترسی به آن غیرممکن است ساده می‌کند. برای مثال فرض کنید مشغول تعویض ترمز هستید دسترسی به شکاف‌های روتور دینام سخت خواهد بود اما انتهای نازل کمپرسور هوا قابلیت از بین بردن خاک یا دوده‌ی ته‌نشین شده را دارد. البته این را باید در نظر بگیرید که کمپرسور هوایی را انتخاب کنید که قدرت موتور لازم را برای تمیز کردن طیف وسیعی از قطعات مکانیکی داشته باشد.

2.شست و شوی تحت فشار

 به کمک یک کمپرسور فشار خوب می‌تواند به‌سادگی می‌توانید یک ماشین را شست و شو دهید. فشار بالای آب خارج شده از نازل دستگاه کمپرسور هوا می‌تواند سخت‌ترین آلودگی‌ها را پاک کند. این روش باعث می‌شود بدون اینکه مجبور باشید دستان و لباستان را آلوده کنید تمام اجزای موتور یا هر قطعه‌ی الکترونیکی دیگری را بشویید. این روش برای شست و شوی هرجایی که دستتان به آن نمی‌رسد هم کاربردی است.

3.ابزارهای پنوماتیک یا ابزارهای بادی

ایر براش، اسپری‌های رنگ پاش بادی، دریل بادی، دستگاه سمباده‌زن بادی، اره بادی و... تعدادی از دستگاه‌هایی هستند که نیرویشان را از کمپرسور هوا می‌گیرند. این ابزارها در صنعت خودرو از اهمیت زیادی برخوردارند و با تهیه‌ی یک کمپرسور هوای خوب و کارآمد می‌توانید تمام این ابزارها را به‌خوبی به کار بگیرید. نوع بادی این ابزارها معمولاً کم‌مصرف‌تر و در نتیجه به‌صرفه‌تر از نوع برقی آن‌ها است.

4.سند بلاست

به کمک سندبلاست می‌توانید زنگ و رنگ‌های قدیمی باقی‌مانده را به‌سادگی از روی اتومبیل پاک کنید. قرار گرفتن در برابر معرض هوا در طی سال‌های زیاد، بخصوص در مناطقی که رطوبت زیاد است باعث ایجاد زنگ و خوردگی روی بدنه و سایر قسمت‌ها می‌شود به کمک سند بلاستی که به یک کمپرسور هوای قدرتمند متصل شده است شما می‌توانید زنگ و خوردگی را کاملاً برداشته و مجدد ماشین را با کیفیت بالا رنگ‌آمیزی کنید.

5.باد زدن انواع لاستیک یا تایر

ایستگاه‌های بادزدن لاستیک ماشین یا تعمیرگاه‌هایی که کار تنظیم باد لاستیک انجام می‌دهند اصلاً بدون کمپرسور هوا کار نمی‌کنند. کمپرسورهای هوا می‌توانند فشار هوای کافی ایجاد کنند تا باد یک لاستیک به‌خوبی تنظیم شود. اندازه‌های کوچک‌تر این دستگاه را می‌توانید برای مصارف خانگی هم تهیه کنید.