۰ نفر

معاون وزیر صمت؛

۹هزار واحد صنعتی جدید در کشور ایجاد شده است

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰
کد خبر: 512188
۹هزار واحد صنعتی جدید در کشور ایجاد شده است

معاون وزیر صنعت و معدن تجارت گفت: ۹ هزار قرارداد برای ایجاد واحدهای صنعتی امسال در کشور منعقد شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی رسولیان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم اظهار داشت: اگر به دنبال اشتغال هستیم باید فضا و زیرساخت لازم برای توسعه صنعت فراهم شود که در حال حاضر بیش از ۹ هزار قرارداد ایجاد واحدهای صنعتی در کشور منعقد شده است.
وی با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی نصیرآباد افزود: باید ۱۰۰ هکتار زمینی که در کنار شهرک صنعتی نصیرآباد است به این شهرک ملحق شود تا مشکل سرمایه گذاران و صنعتگران مرتفع شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه شهرک نصیرآباد یکی از شهرک‌های صنعتی و تولیدی خوب کشور است و کمترین واحد بیکاری را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: ۴ درصد واحدها ی این شهرک تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که در آینده با احیا و فعال سازی آنها، این واحدها وارد چرخه تولید می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امسال میزان متقاضی سرمایه گذار خارجی روبه رشد بوده و هرجا که سرمایه گذار ورود کند ما موظف به ایجاد شرایط هستیم.
رسولیان توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان را از اولویت‌های وزارت صمت دانست و بیان کرد: با ایجاد سوله و مکان های کوچک در صدد رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان هستیم.
وی همچنین بیان داشت: درختکاری در شهرک های صنعتی باید تبدیل به یک فرهنگ شود و کمک به توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است که ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی تبدیل به فضای سبز شده است.