۰ نفر

صادرات بیش از یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار از استان اصفهان

۷ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۴۲
کد خبر: 509034
صادرات بیش از یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار از استان اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون میزان صادرات استان، بیش از یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده که حکایت از شرایط خوب استان در بخش صادرات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایرج موفق شامگاه (پنجشنبه-۸ اسفند ماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، با بیان اینکه ۱۲ درصد صنعت کشور با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی دارای مجوز و ۵۲۰۰ طرح صنعتی در استان اصفهان مستقر است، اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ صنعتی و معدنی در رتبه نخست کشور قرار دارد، همچنین بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی در بخش تولیدی، خدماتی و توزیعی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان با توجه به تمام محدودیت ها، تحریم ها و مشکلات واحدهای تولیدی از ۱۳.۹ درصد به ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد کار و تولید در استان اصفهان در جریان است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین با بیان اینکه استان اصفهان در جذب تسهیلات بخش رونق تولید و تبصره ۱۸ رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: با این وجود ۹۰ درصد این تسهیلات در بخش سرمایه در گردش است و به همین منظور از دولت خواستاریم برای تامین سرمایه ثابت توسط بانک های عامل جهت حمایت از پروژه های نیمه تمام، اجرای طرح های بازسازی و نوسازی تدبیر کند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صنوف همکاری بسیاری با ستاد ملی کرونا داشته اند، اما تسهیلات حمایتی آنها اندک بوده که از دولت خواستار تخصیص تسهیلات بیشتری هستیم.

موفق با اشاره به وضعیت صادرات استان، تاکید کرد: از ابتدای ۹۹ تاکنون میزان صادرات استان، بیش از یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده که حکایت از شرایط خوب استان در بخش صادرات است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در بحث تعهدات ارزی بیش از ۸۷ درصد تعهدات ارزی استان برگشت داده شده است و به دنبال بازگشت بقیه تعهدات هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین با بیان اینکه برای انتخاب صادرکننده نمونه استان، براساس ارزیابی ها کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شد، گفت: براین اساس یک نمونه ممتاز صادراتی، ۶ نمونه ملی و ۲۵ نمونه استانی و ۲۰ نمونه قابل تقدیر در بخش های مختلف تولید، خدمات و بازرگانی و ... به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند.