۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ١٧درصدی تولید کارخانه‌جات سعدی/ ماموریت شستا در مناطق توسعه نیافته

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 508079
رشد ١٧درصدی تولید کارخانه‌جات سعدی/ ماموریت شستا در مناطق توسعه نیافته

مدیر عامل هلدینگ صدر تامین گفت: در کاشی سعدی با وجود همه مشکلات، شاهد رشد ١٧درصدی در تولید بودیم که این امر مگر با تلاش هیئت مدیره و کارکنان محقق نمیشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز، همایش چند قدم تا تهران به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی، مدیر عامل هلدینگ صدر تامین در این همایش اظهار داشت: در مجموعه ٢۵ شرکتی که ما مدیریتی و غیر مدیریتی داریم، در بخش مدیریتی و در راستای جهش تولید در ده ماهه ابتدایی سال جاری  شش درصد (١.۵میلیون تن، به غیر از ذوب آهن اصفهان) رشد تولید داشته‌ایم.

مدیر عامل هلدینگ صدر تامین در ادامه اظهار کرد: امسال علی رغم محدودیت در واردات آجرها، افزایش ظرفیت داشتیم و با وجود نبود تکنولوژی و تمام مشکلات، این مجموعه ٢٧ الی ٢٨درصد رشد تولید داشتیم و در کاشی سعدی با وجود همه مشکلات، ما شاهد رشد ١٧درصدی در تولید بودیم که این امر مگر با تلاش هیئت مدیره و کارکنان محقق نمیشد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه  فروش نیز به عدد ۵هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان رسیدیم و ٩٠درصد رشد داشتیم که سود ما نیز از عدد ٨٠٠میلیارد تومان به ١٩۴٠میلیارد تومان در ده ماهه رسیده است و سود عملیاتی مان حدود ١٣٣درصد رشد داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری شستا و هلدینگ صدر تامین در یک الی دو سال گذشته بورسی شد و همراستا با بازار سرمایه جهت تعمیق بازار عرضه کردیم و اگر شستا و صدر تامین به بازار نمی‌آمد، شاید بازار سرمایه ایران وضعیت بسیار بدتری داشت و در دوران رونق عرضه خود را افزایش دادیم و در دوران رکود بازار  نیز شستا و مجموعه تامین اجتماعی اولین شرکتی بود که شرکت بازار گردانی راه انداخت و با تزریق منابع توانستیم به نقدشوندگی بازار و سهام کمک کنیم و ماموریت خود را در بازار شفاف کنیم.

به گفته کمال، حدود ٨۵درصد از سودهای یادشده از تولید و عملیات بوده است. صادرات ما نیز حدود ٨ الی ٩درصد رشد داشت.

وی در خصوص ماموریت شستا در مناطق توسعه نیافته گفت: شستا حدود پتح سال است که در سیستان و بلوچستان در حوزه اکتشاف فعالیت دارد و ما گواهی کشف بزرگترین معدن پلیمتال بزرگ کشور را گرفتیم؛  این اتفاق سبب شده تا چرخه‌ای از کسب و کار اتفاق بیافتد و ٨٠٠ الی ٩٠٠ نفر به اشتغال برسند و در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و به تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولید کشور کمک کردیم. 

کمالی خاطرنشان کرد: در راستای کار دانش بنیان، اقدام به راه‌اندازی شتاب‌دهنده کرده‌ایم؛ همچنین بیش از ۴٠٠قطعه را بومی‌سازی کرده است و تقریبا  بیش از ۵میلیارد تومان در مناطق محروم سرمایه‌گذاری داریم که تا خرداد ماه با همراهی وزیر رفاه افتتاح خواهد شد.

وی در رابطه با رشد تولید کارخانه‌جات کاشی و سرامیک سعدی گفت: سعدی در ده ماهه امسال  ١٧درصد رشد تولید و ٨٨درصد رشد فروش داشت که  ناشی از مدیریت هزینه بوده است وصادرات بالغ بر ۴٠٠درصد رشد داشت و سود عملیاتی شرکت حدود ۶٢٠درصد بوده است.