۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تامین مواد اولیه معدنی مجموعه میدکو توسط کاراوران صنعت خاورمیانه

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
کد خبر: 505922
تامین مواد اولیه معدنی مجموعه میدکو توسط کاراوران صنعت خاورمیانه

شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه یکی از شرکت‌‌های زیر مجموعه هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) است که در زمینه استخراج و حمل و نقل مواد معدنی فعال است. این شرکت دی ‌ماه سال ۱۳۸۹ تاسیس و به منظور حضور در عرصه صنعت و معدن ، تاکنون با ارائه خدمات با کیفیت به عنوان یکی از مجموعه‌های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری معادن برداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، فعالیت شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری، حمل، جابجایی و انتقال مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی، نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی، احداث سدهای خاکی و بتنی و طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کارخانه‌های مربوط به بخش معادن تعریف ‌شده اما تمرکز شرکت در حال حاضر بر حوزه استخراج مواد معدنی است. 

پروژه خرید ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی با هدف استخراج معادن و حمل مواد معدنی در آذرماه ۹۵ آغاز و فاز اول مونتاژ ماشین‌آلات توسط متخصصان داخلی و خارجی از دی ‌ماه ۹۷ در دستور کار قرار گرفت که شامل ۶۳ دستگاه دامپتراک،۹ دستگاه شاول و ماشین‌آلاتی شامل لودر، بولدوزر، گریدر و بیل مکانیکی و سایر ماشین‌آلات جنبی بود. 

مونتاژ ماشین ‌آلات در دو کارگاه سنگ‌آهن جلال‌آباد زرند و معدن شماره ۴ گل‌گهر سیرجان انجام شد و این فاز پروژه در تاریخ ۱۹ آذر ۹۸ به پایان رسید و ماشین‌آلات جهت افزایش ظرفیت برداشت در معادن سنگ‌آهن جلال‌آباد و معدن شماره ۴ گل گهر، مشغول به کار شدند. گفتنی است شرکت در حال حاضر با در اختیار داشتن ۶۹ دستگاه دامپتراک ۱۲۰ تنی، ۱۰ دستگاه شاول و ۳۵ دستگاه ماشین ‌آلات راه ‌سازی و نزدیک به ۳۰ خودروی خدماتی و پشتیبانی فعالیت می‌کند.

این شرکت در سه معدن سنگ آهن جلال آباد زرند ، مس سرچشمه رفسنجان و معدن شماره ۴ گل گهر سیرجان فعال است که در آینده نزدیک فاز دوم مونتاژ ماشین‌آلات به بهره برداری خواهد رسید. در فاز دوم پروژه، تعداد ۴۱ دستگاه دامپتراک ۱۲۰ تنی، ۲۱ دستگاه دامپتراک ۸۰ تنی، ۵ دستگاه شاول، ۴ دستگاه بیل مکانیکی ۱۲۵۰ و ۴ دستگاه حفاری مونتاژ می‌شود. شرکت با این تجهیزات در رتبه بندی برترین معدن‌کاران ایران قرار می‌گیرد.لازم به ذکر است که  توان استخراج مجموع ماشین‌آلات تقریبا صد میلیون تن در سال است و این عدد برای تامین خوراک موردنیاز کارخانه‌های فولادسازی پیش‌بینی شده است. 

شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه (miepco) با ماشین آلات معدنی که در اختیار دارد، می‌کوشد تا در فعالیتهای طراحی، حفاری، انفجار، بارگیری، باربری و خدمات با هدف چرخه کامل تامین مواد معدنی فعالیت خود را تداوم بخشیده و در طرح توسعه اقدام به خرید ماشین آلات جهت افزایش ظرفیت معدنکاری شرکت نموده تا در آینده تامین کننده مواد اولیه معدنی در مجموعه میدکو و کشور باشد. 

در پایان گفتنی است که فعالیت‌های شرکت باعث اشتغال جوانان بومی و رونق اقتصادی منطقه شده و در مجموع برای ۶۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. 

معدن

معدن