۰ نفر

در ۱۰ ماهه ۹۹؛

صدور جواز تاسیس صنعتی ۳۸.۶درصد افزایش یافت

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبر: 504700
صدور جواز تاسیس صنعتی ۳۸.۶درصد افزایش یافت

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۳۱ هزار و ۹۴۰ فقره جواز تاسیس صنعتی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه و رشد ۳۸.۶ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش اقتصادآنلاین، میزان سرمایه‌گذاری در قالب مجوزهای صنعتی ۵۱۴ هزار و ۸۴ میلیارد تومان و اشتغال حاصل از این مجوزها ۷۱۶ هزار و ۳۰۳ نفر پیش‌بینی شده که به ترتیب در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال رشد ۶۰.۸ درصدی و افزایش ۳۷.۶ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تا پایان دی‌ماه امسال پنج هزار و ۷۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت صادر شد که حاکی از رشد ۷.۸ درصدی است.

پیش‌بینی شده از محل این پروانه‌های بهره‌برداری که با سرمایه‌گذاری ۱۷۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومانی ایجاد شده، ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ نفر اشتغال‌زایی شود.

سرمایه‌گذاری انجام شده و اشتغال این پروانه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۹۹ درصدی و افزایش ۲۸ درصدی نشان می‌دهد.

رشد سرمایه‌گذاری در مدت یاد شده به دلیل صدور پروانه‌های بهره برداری «شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس» با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵۸.۳ هزار میلیارد ریالی، «شرکت کود شیمیایی اوره لردگان» با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۸.۴ هزار میلیارد ریالی و «پالایش نفت امام خمینی‌(ره) شازند» با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۲.۶ هزار میلیارد ریالی و «مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب» با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۶.۲ هزار میلیارد ریالی است.