۰ نفر

تامین انواع شیرآلات صنعتی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبر: 502342
تامین انواع شیرآلات صنعتی

خرید شیر صنعتی با توجه به نوع شیر و کاربرد مورد نظر می‌تواند از طریق تولید کننده های مختلفی صورت گیرد. با توجه به کاربردی که شیرهای صنعتی دارند، همواره کسانی که قصد خرید این نوع قطعات صنعتی را دارند، به دنبال خرید با کیفیت‌ترین نوع این شیرها هستند. شیر صنعتی را می‌توان یکی از مهمترین قطعات صنعتی معرفی کرد که در تمام پروژه‌های لوله کشی صنعتی کاربرد بسیار مهمی دارند. شیر صنعتی را می‌توان برای قطع و وصل کردن جریان سیالات یا موادی که از لوله‌ها عبور داده می‌شوند، استفاده کرد.

همچنین برای کنترل یا تنظیم کردن جریان سیالات از شیرهای صنعتی در انواع مختلفی استفاده می‌شود. با توجه به نوع شیرها و کاربردی که دارند می‌توان از آنها در سایر پروژه‌های صنعتی استفاده کرد. به نوعی می‌توان گفت که لوله‌ها بدون استفاده از اتصالات و شیرهای صنعتی کاربرد خاصی ندارند و نمی‌توان از آنها به درستی استفاده کرد. شیرهای صنعتی به لوله‌ها کمک می‌کنند تا کاربرد اصلی خود را داشته باشند. در کل می‌توان برای تعریف شیرهای صنعتی اینگونه بیان کرد که سوئیچ‌های مکانیکی هستند که برای کنترل و قطع و وصل جریان سیالات از آنها استفاده می‌کنند.

ش

جنس و کاربرد شیرهای صنعتی

معمولا شیرهای صنعتی را می‌توان در جنس‌های مختلفی تولید کرده و برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد. در اکثر مواقع با توجه به کاربرد مورد نظر جنس این شیرها را انتخاب می‌کنند. ولی می‌توان گفت که معمولا شیرهای صنعتی را از جنس فلز یا پلاستیک می‌سازند. در طراحی ساخت شیرهای صنعتی از قطعات کوچک بسیار زیادی استفاده می‌کنند. قسمت خارجی شیرآلات بخش نشیمن‌گاه نامیده می‌شود و یک پوشش بیرونی از جنس فلز در کنار یک لاستیک داخلی نرم با مهر و موم پلاستیکی برای آنها در نظر گرفته شده است. به همین دلیل دریچه خیلی محکم بسته می‌شود.

قسمت داخلی شیر که باز و بسته می‌شود به عنوان بدنه داخلی شناخته می‌شود که با بسته شدن شیر در نشیمنگاه قرار می‌گیرد. ذکر این نکته الزامی است که نوعی مکانیزم برای باز و بسته کردن شیرها وجود دارد. یا می‌توان از یک اهرم دستی به این منظور استفاده کرد یا اینکه یک مکانیزم خودکار برای این کار وجود دارد. ویژگی‌های خیلی زیادی را می‌توان برای آنها معرفی کرد که با در نظر گرفتن همین ویژگی‌ها می‌توان نوع مناسب برای استفاده در سایر پروژه‌های لوله کشی صنعتی را مد نظر قرار داد. شیرآلات در انواع مختلفی استفاده می‌شوند ولی در این قسمت قصد داریم در مورد شیر کشویی صحبت کنیم.

شش

شیر کشویی

یکی از کاربردی‌ترین و مهمترین شیرهای صنعتی، شیر کشویی است که با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات منحصربفردی که دارند، می‌توان از آنها در بسیاری از پروژه‌های صنعتی استفاده کرد. از شیر صنعتی اکثر مواقع در زمینه صنعت آب و سایر سیالاتی که دمای کمتر از هشتاد درجه سانتی‌گراد دارند استفاده می‌کنند. این شیرها را با عنوان گیت ولو Gate Valve هم می‌شناسند و کاربرد اصلی آنها برای قطع و وصل کردن جریان سیالات شناخته می‌شود.

برای کنترل و تنظیم جریان از شیر کشویی استفاده نمی‌کنند و با توجه به طراحی ساختی که دارند مطمئنا نمی‌توان استفاده کرد چرا که اگر آن را در وضعیتی بین حالت باز و بسته قرار دهیم، به ندرت فرسوده شده و خراب می‌شوند. از خاصیت‌ها و ویژگی‌های این نوع شیر که باعث می‌شود نسبت به دیگر شیرهای صنعتی محبوبیت بیشتری داشته باشد، می‌توان به کم بودن میزان افت فشار در طور شیر اشاره کرد. به همین دلیل از آنها معمولا در مسیر شیرهایی که طول زیادی دارند استفاده می‌کنند. شیر کشویی یا در حالت کاملا باز قرار داده می‌شود یا به صورت کاملا بسته استفاده می‌شود.

به صورت کلی این نوع شیر صنعتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود: شیرهایی با زبانه پلاستیکی و شیر هایی با زبانه فلزی.

مزایای شیرهای کشویی

شیر کشویی یا گیت ولو، مزیت‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده نسبت به شیرهای دیگر با همین کاربرد محبوب تر باشد. از جمله مزیت های این نوع شیر صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیر کشویی نیاز به انجام سرویس به صورت دوره‌ای ندارد.
  • باز و بسته کردن شیرهای کشویی بسیار آسان است.
  • در زبانه فلزی شیر کشویی از زبانه چدن داکتیل استفاده شده است.
  • در هنگام بسته بودن به صورت کامل آب بندی می‌شوند.
  • در طول زمان بهره برداری به نگهداری نیاز ندارند.
  • هنگام استفاده از آن ها در حالت باز، مسیر به اندازه قطر لوله باز می‌شود

این تنها برخی از مزیت‌های استفاده از شیرهای کشویی بود و می‌توان به موارد دیگری هم در این زمینه اشاره کرد. ولیکن این شیر صنعتی معایبی هم دارد که آب بندی ناقص شیر در صورت کم بودن فشار را می‌توان از جمله این معایب در نظر گرفت.

برای خرید شیر کشویی و سایر شیرآلات صنعتی می‌توانید از طریق پتروسا، وارد کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد. پتروسا انواع قطعات صنعتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند.