۰ نفر

فرماندار رفسنجان:

حمایت و پشتیبانی شرکت مس از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خشنودی است

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 492838
حمایت و پشتیبانی شرکت مس از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خشنودی است

فرماندار رفسنجان گفت: حمایت و پشتیبانی شرکت مس از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خشنودی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجید فصیحی هرندی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: با همت مدیران و همه نیروهای شرکت مس در کشور، مواهب شرکت مس هم به اقتصاد کشور رسیده و گره‌هایی گشوده و در همه عرصه‌ها ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: اتفاقی که امروز در شهرستان بر مبانی حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان موجب خشنودی است؛ مس سرچشمه با ارتباطی که با پژوهشگران و دانشگاه پیدا کرده است باعث می شود دورنمای خوبی در رفسنجان‌ و کشور توسط این معدن‌ مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: صنعت عظیم مس با متخصصان داخلی در حال اداره و مدیریت است. مسئله حقوق دولتی به سرانجام رسید و ممکن است امروز سهم شهرستان رفسنجان محقق نشده باشد اما برای انجام این فرایند از استاندار و نمایندگان تشکر می کنیم که این سنگ بنای برگشت حقوق دولتی 15 درصد گذاشته شده و موجب رونق می شود.

فرماندار رفسنجان در مورد تولید اسید در صنعت مس که به کاهش آلاینده کمک می کند، گفت: نگهداری این‌ ماده ارزشمند سخت و دشوار است و مس اگر صنایع وابسته را که می تواند این محصول استراتژیک را مصرف کند در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند باعث اشتغالزایی خواهد شد و در این‌ راستا فشار مضاعف مردم‌ در رابطه با بیکاری کاهش میابد.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: مس باید به عنوان یک ظرفیت به این موضوع نگاه کرد و اگر بخواهد تمام ظرفیت اشتغال رفسنجان را جوابگو باشد، قابل قبول نیست مگر اینکه توسعه هایی صورت بگیرد اما می تواند با ایجاد صنایع وابسته که می تواند برخی از نیازهای مس را تامین کنند یا می توانند خوراک خود را از مس تامین کنند که افتخار آن نیز برای مس خواهد بود، ایجاد شود اشتغالزایی خواهد شد و فشار مضاعف انتظار مردم برای استخدام در مس کاهش پیدا کرده و توسعه متوازن و اشتغال شکل خواهد گرفت.

فرماندار رفسنجان در پایان تصریح کرد: رفسنجان تاریخ روشن و فاخری دارد و مردم این شهرستان مطالبات خود را بر اساس فرهنگ خود دنبال می کنند، ما فرهنگ سازی کنیم‌ تا آنچه حق مردم‌ است‌ از راه نظام.‌مندی محقق شود.