۰ نفر

انواع کربن‌های فعال را بهتر بشناسیم

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبر: 487536
انواع کربن‌های فعال را بهتر بشناسیم

کربن فعال یکی از مواد شیمیایی است که در صنعت و برای موارد مختلفی از جمله تصفیه آب آشامیدنی شهری، تولید انواع نوشابه و آبمیوه، تصفیه آب مسکونی، جذب طعم و بو، محافظت از رزین کاتیونی و رزین آنیونی و ... استفاده می شود.

در این مقاله هدف ما بررسی انواع کربن های فعال ، قیمت کربن فعال و نحوه خرید آنها می باشد. در ادامه با ما باشید تا معرفی کاملی از هرکدام آنها داشته باشیم. اما قبل از هرچیز بهتر است در مورد قیمت کربن فعال کمی صحبت کنیم.

قیمت کربن فعال در بازار:

با توجه به شرایطی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نمی توان قیمت دقیقی را برای کربن فعال در نظر گرفت. از طرفی نیز به دلیل تنوع زیاد کربن های فعال استعلام تمامی قیمت ها برای این مقاله کار بسیار دشوار بود.

اما با تماس هایی که ما با شرکت های مختلف داشتیم، قیمت کربن فعال بازرگانی اسپوتا نسبت به سایر شرکت ها به مراتب مناسب تر و بهتر از دیگران بود.

نام محصول برند محصول وزن کیسه اندازه ذرات کربن وضعیت موجودی کالا قیمت فروش (ریال)
کربن فعال پودری جاکوبا ۲۵ کیلوگرم مش ۲۰۰ موجود تماس بگیرید
کربن فعال گرانولی جاکوبا ۲۵ کیلوگرم ۳۰*۸ (۰٫۶ – ۲٫۴ mm) موجود تماس بگیرید
کربن فعال میله ای جاکوبا ۲۵ کیلوگرم ۴ میلی متر موجود تماس بگیرید
کربن فعال گرانولی جاکوبی ۲۵ کیلوگرم ۳۰*۸ (۰٫۶ – ۲٫۴ mm) موجود تماس بگیرید
کربن فعال گرانولی جاکوبی ۲۵ کیلوگرم ۳۰*۸ (۰٫۶ – ۲٫۴ mm) موجود تماس بگیرید

جدول بالا از سایت بازرگانی اسپوتا تهیه شده است ، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از شرایط و قیمت کربن فعال پیشنهاد می کنیم با مسئولان بازرگانی اسپوتا تماس بگیرید چراکه این قیمت ها با توجه به زمان انتشار این مقاله ممکن است متفاوت باشد.

اما در نهایت به بررسی انواع کربن های فعال برسیم:

کربن فعال میله ای:

کربن فعال میله ای یک فیلتر طبیعی است که باعث کاهش کلر ، معدنی سازی آب و متعادل کردن مقدار pH می شود. فیلتر می تواند تا 6 ماه استفاده شود

کربن فعال Binchotan از قرن 17 در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد. زغال سنگ از چوب کشت شده پایدار ساخته می شود و آن را در یک کوره با درجه حرارت کم و سپس گرم می کند تا حدود 1000 درجه گرم کند تا چوب قرمز شود. در آخر ، با مخلوطی از خاک ، شن و خاکستر پوشانده شده است. نتیجه یک میله متخلخل با حفره های زیاد است. سطح یون های آلودگی را به خود جلب می کند و همزمان مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن و منیزیم را که باعث بهبود طعم و سلامتی می شوند ، در آب آزاد می کند.

ک

کربن فعال پودری:

تصفیه کربن فعال پودری یک فناوری فاضلاب است که در آن کربن فعال پودری به سیستم تصفیه بی هوازی یا هوازی اضافه می شود. کربن موجود در فرآیند تصفیه بیولوژیکی باعث جذب ترکیبات غیرقابل نفوذی می شود که به راحتی قابل تجزیه بیولوژیکی نیستند و در نتیجه باعث کاهش اکسیژن مورد نیاز فاضلاب و دفع سموم می شود. کربن همچنین به عنوان "بافر" در برابر اثرات مواد آلی سمی در فاضلاب عمل می کند.

کربن فعال گرانولی:

یک فیلتر با کربن فعال دانه ای (GAC) یک گزینه ثابت شده برای حذف برخی مواد شیمیایی ، به ویژه مواد شیمیایی آلی از آب است. از فیلترهای GAC همچنین می توان برای از بین بردن مواد شیمیایی استفاده کرد که بوی نامطبوع یا طعم و مزه به آب مانند سولفید هیدروژن (بوی تخم مرغ) یا کلر می دهند.

با این حال ، سایر مواد شیمیایی ، مانند آهن و نیترات ، جذب کربن نمی شوند و از بین نمی روند و ممکن است به نوع دیگری از فیلتر مانند اسمز معکوس (ماسه سبز) یا ماسه سبز نیاز باشد. فیلترهای RO برخی از مواد شیمیایی آلی را نیز از بین می برند. این اطلاعات فقط فیلترهای GAC را نشان می دهد.

کربن فعال جاکوبی:

جاکوبی با صدها محصول استاندارد به صورت دانه ای ، پودری و اکسترود شده ، گسترده ترین خط کربن فعال در صنعت را ارائه می دهد که از مواد اولیه متنوعی از جمله پوسته نارگیل ، انواع مختلف زغال سنگ و چوب ساخته شده است.

کربن های فعال جاکوبی در انواع مختلفی ارائه شده اند. ما در بازار شاهد کربن فعال 1000 جاکوبی، کربن فعال 2000 جاکوبی، کربن 6000 جاکوبی و ... می باشیم.

کک

محبوبیت برند جاکوبی در بین سایرین بسیار بیشتر می باشد.

اما بعد از بررسی این موارد، سوالی که برای بیشتر کاربران و خریداران بوجود می آید این است که چطور و از چه کسی اقدام به خرید کربن فعال نماییم؟

با ما همراه باشید تا به این سوال نیز جواب دهیم.

طی بررسی هایی که از شرکت های مختلف در زمینه خرید و فروش کربن فعال انجام شد، تنها لیست چند شرکت در لیست نهایی ما باقی ماند که پس از بررسی های نهایی و نسبت به کیفیت و قیمت، می توانیم بگوییم شرکت بازرگانی اسپوتا، بهترین قیمت در بازار را همراه با اراده بالای کیفیت برای مشتریان خود قرار داده بود.

اما در هر صورت برای خرید کربن های فعال، می توانید خودتان نیز با شرکت های مختلف تماس بگیرید و قیمت ها و کیفیت محصولات را نیز بررسی کنید.

امیدواریم در این مقاله انواع کربن های فعال را به خوبی به شما آموزش داده باشیم.