۰ نفر

مدیرعامل شرکت نیرو صنعت خبر داد؛

نیرو صنعت؛ یک شرکت EPC بومی در سطح رتبه یک کشور

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 477200
نیرو صنعت؛ یک شرکت EPC بومی در سطح رتبه یک کشور

حمید مجیدی مدیرعامل شرکت نیرو صنعت با قدردانی از زحمات اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس در حمایت از شرکت‌های تابعه برای حضور موثرتر و پررنگ‌تر در طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس و سایر طرح‌های استانی و ملی، گفت: این شرکت انجام حرفه‌ای و درست و با بالاترین سطح کیفیت طرح‌ها را سرلوحه کار خود قرارداده است، به‌طوری‌که در حال حاضر نیرو صنعت به یک شرکت EPC بومی در سطح رتبه یک کشور تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت نیرو صنعت با بیان این مطلب، گفت: روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در جهت دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز به گونه‌ای است که توسعه معنی‌دار صنعت برق و انرژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات را اجتناب ناپذیر کرده است، از این رو کلیه ذی‌نفعان این صنایع می‌باید نقش موثری در جهت توسعه آن ایفا کنند.
به گفته مجیدی شرکت نیرو صنعت با حمایت و پشتیبانی مدیران محترم ارشد شرکت مس و بر اساس تمایلات ذاتی هلدینگ‌های بزرگ صنعتی برای حضور در این عرصه، با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، ایران تابلو و مجتمع صنعتی رفسنجان که نام‌های شناخته شده صنعت می‌باشند، نسبت به تاسیس شرکت نیرو صنعت سرچشمه مبادرت ورزید تا سهم موثر و شایسته‌ای در پاسخ به این نیاز کشور داشته باشد.

ارتقا گرید شرکت به رتبه 2 حوزه نیرو، رتبه 3 ابنیه و 4 تاسیسات و تجهیزات از مهمترین برنامه‌های این شرکت در آینده نزدیک است

وی با بیان این‌که این شرکت در راستای اهداف فوق، در حوزه‌های صنایع، شبکه‌های تولید‌، انتقال و توزیع نیروی برق، ساختمان و ابنیه، مشاوره و نظارت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحقیق و توسعه فعالیت می‌کند، افزود: در سال‌های اخیر با تمرکز بیشتر بر صنعت مس و فولاد و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در دست اقدام در استان و با رصد فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای شرکت مس و با توجه به هدف‌گذاری که انجام داده بوده‌ایم به لطف خدا و با تکیه بر توانمندی  475 نفر نیروی انسانی متخصص و کارای شرکت، توانستیم به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف قدرتمندانه ورود کرده و با توانمندی ایجاد شده به عنوان تنها شرکت EPC جنوب‌شرق کشور در حوزه پست های فشار قوی تا سطح 230 کیلوولت  فعالیت کنیم.
مجیدی ادامه داد: این شرکت علاوه بر انجام طرح‌های مورد نیاز شرکت مس پروژه‌های زیادی برای شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی از قبیل برق منطقه‌ای استان، گل گهر، جهان فولاد ، گروه سرمایه‌گذاری ایران و چین، تاپ اکو خاورمیانه و انتقال اسید شرکت مس و ... به اتمام رسانده و هم اکنون نیز در حال اجرای 30 پروژه گوناگون با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در ارگان‌های مختلف هستیم.
وی تاکید کرد: همچنین در این راستا با توجه به طرح‎های جامع برق شرکت مس و نیازی که در این بخش وجود دارد با تشکیل تیم‌های تخصصی طراحی و اجرا در حوزه جنوب شرق کشور از توانمندی طراحی و اجرای پست‌های فشار قوی برق به صورت EPC برخورداریم.
مدیرعامل شرکت نیرو صنعت در ادامه به پروژه های شاخص انجام شده از سوی این شرکت اشاره کرد و گفت:  احداث پست های برق فشار قوی در سطح استان که به عنوان مثال پست برق 230 کیلولت کارخانه فروکروم رفسنجان در سال 96 توسط وزیر محترم اقتصاد  و کمیسیون اقتصادی مجلس افتتاح گردید و به لطف خدا به عنوان پست برق نمونه استان معرفی شد و احداث بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز کشور به ظرفیت 160 مگاوات برق برای شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین به عنوان طرح برتر سال 98 از دیگر افتخارات ماست.
مجیدی تصریح کرد: افزون بر این موارد در حوزه ابنیه پروژه های متعددی در استان‌های کرمان، بندرعباس و سیستان و بلوچستان برای ارگان‌های مختلف مانند شرکت انتقال نفت خلیج فارس و شرکت انتقال آب خلیج فارس نیز انجام شده است.
وی بیان کرد:  هم اکنون نیز در حال تکمیل پست برق 230 کیلوولت معدن مس دره زار متعلق به شرکت مس هستیم که اجرای آن با اعتباری حدود 800 میلیارد ریال از سال 98  آغاز شده و ان شاالله آبان‌ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد که خود نمونه ای موفق از پروژه های طرح جامع برق می باشد.
مدیرعامل شرکت نیرو صنعت به سایر طرح‌های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و گفت: همچنین پروژه ورزشگاه سی هزارنفری شهدای مس کرمان با اعتبار بالغ بر  400 میلیارد ریال در حال انجام است و به امید خداوند و با حمایت مدیران ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: همچنین با اقدامات مهمی که در سال جاری جهت توسعه و تقویت حوزه صنعت شرکت انجام دادیم موفق به اخذ پروژه احداث کارخانه کود شیمیایی در مجتمع صنعتی رفسنجان شده ایم که قرارداد آن نهایی و در حال امضا می‌باشد. در شرکت مس نیز در این حوزه کار مشاوره و نظارت بر طرح احداث مخازن سایت‌های بندرعباس و رفسنجان و زیرساخت‌های انتقال اسید مجتمع مس به اسکله بندر عباس که از ابتدا به این شرکت واگذار شده در مرحله پیشرفت مناسب و عمدتاً آماده بهره برداری است.
مجیدی اضافه کرد: همچنین در حوزه بهره‌برداری پست‌های برق فشارقوی با کسب رتبه اول در ارزیابی پیمانکاران به عنوان بهره‌بردار منطقه شمال و مرکز استان کرمان به تعداد 40 پست فشارقوی با 275 نفر نیروی انسانی انتخاب شده‌ایم.
مدیرعامل شرکت نیرو صنعت در ادامه به اقدامات جدی و برنامه های آتی هدفگذاری شده از سوی این شرکت اشاره کرد و گفت: ارتقا گرید شرکت به رتبه 2 حوزه نیرو، رتبه 3 ابنیه و 4 تاسیسات و تجهیزات از مهمترین برنامه‌های این شرکت در آینده نزدیک است.
وی یادآور شد: البته این شرکت در حوزه‌های دیگری مانند ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مشاورره و نظارت و تحقیق و توسعه نیز به صورت جدی فعال است که از جمله پشتیبانی و توزیع پهنای باند و اتوماسیون اداری شرکت‌های مجموعه‌، احداث زیرساخت‌های دیتا سنتر و انتقال فیبر نوری بندرعباس از پروژه های شاخص حوزه آی تی شرکت است.
مدیرعامل شرکت نیرو صنعت در پایان با اشاره به وجود برخی چالش‌های این شرکت همانند دیگر شرکت‌های بزرگ پیمانکاری ناشی از عدم ثبات اقتصادی و تغییرات و نوسانات غیرقابل پیش‌بینی نرخ ارز و مواد و مصالح و بیماری فراگیر کرونا گفت: به رغم این مسائل و مشکلات با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همت والای همکاران شرکت و به یاری خداوند متعال تاکنون توانسته‌ایم بر چالش‌ها فائق آمده و به هدف شاخص رشد 2 برابری درآمد سالانه و رشد شاخص های کلیدی عملکردی شرکت دست یابیم و امسال نیز به دستیابی این اهداف و فراتر از آن امیدواریم.