۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش ۱.۷ درصدی استخراج جهانی طلا

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 468410
 کاهش ۱.۷ درصدی استخراج جهانی طلا

بر اساس گزارشی منتشر شده از سوی گلوبال دیتا GlobalData تعلیق فعالیت‌های استخراج معدنی به دلیل شیوع کووید – 19 در سه ماهه دوم سال 2020 منجر به کاهش 1.7 درصدی تولید جهانی طلا تا پایان سال خواهد شد.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی شرکت‌های تحلیلی، تمام تولیدکنندگان برتر طلا در جهان از جمله شرکت‌های نیومونت، باریک گلد، آنگلوآشانتی گلد و معدن نیوسرست به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در عملیات استخراج و اجرای قرنطینه در چندین بازار اصلی همچون آفریقای جنوبی تا پایان سال 2020 نسبت به سال گذشته، کاهش تولید خواهند داشت.

وینت باجاج از تحلیل‌گران گلوبال دیتا در یک بیانیه مطبوعاتی در این باره نوشت: عدم اطمینان گسترده نسبت به وضعیت ادامه رکود احتمالی اقتصاد جهان، قیمت طلا را در ماه آگوست 2020 به بالاترین سطح تاریخی خود رساند، قیمت طلا همچنان در محدود 2 هزار دلار در هر اونس باقی مانده و این جریانی است که از رشد سود بخشی از شرکت‌های معدنی طلا حمایت می‌کند.

همه گیری ویروس کرونا در نیمه نخست سال جاری، موجب کاهش میزان تولید در دو معدن بزرگ نیومونت و باریک گلد تولید این دو معدن را از 11.6 میلیون اونس به 11 میلیون اونس رساند. گلوبال دیتا در گزارش خود همچنین آورده است: میزان تولید این شرکت‌ها به کمتر از نیمی از تولید سال گذشته خود که معادل 2.9 میلیون اونس بوده رسانده و در سه ماهه دوم تنها 1.4 میلیون اونس تولید داشته‌اند.

کاهش تولید جهانی طلا به دنبال توقف موقت عملیات تولید در معادن باریک ولاردو، پورگرا، پناسکیتو، الئونور، یاناکوچا، نیومونت سرونگرو و ماسل‌وایت در ماه‌های آوریل و مه سال جاری، در پی اعلام محدودیت در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است.

در همین حال دو معدن آنگلوگلد آشانتی و کینروس گلد راهنمای تولید خود را در سال 2020 به حالت تعلیق درآورده‌اند و معدن پولیوس گلد که بزرگترین تولیدکننده طلا در روسیه است، مسیر پیشین تولید خود را می‌پیماید.

محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع کووید – 19 در معدن آنگلو گلد آشانتی آفریقای جنوبی منجر به کاهش تولید 63 هزار اونسی این معدن شده است. گلوبال دیتا همچنین تایید می‌کند که نیمه نخست سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش کلی تولید شرکت‌ها 85 هزار اونس بوده است.

همچنین باجاج در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: از دیگر عواملی که بر تولید شرکت‌های پیشرو در سال 2020 تاثیر گذاشته است، می‌توان به پایین بودن عیار سنگ معدنی و فروش دارایی‌ها اشاره کرد. در مورد معدن نیوسرست باید به فروش معدن گوسونگ و واگذاری آن اشاره کرد که تولیدات ماه مارس این معدن را به کمترین میزان رساند؛ در نمونه دیگری، معدن نیومونت هم دو پروژه خود را شامل رد لیک Red Lake و کالیگورا Kalgoorlie در ماه‌های ابتدایی سال 2020 واگذار کرد که این مساله هم بر کاهش میزان تولید تاثیرگذار بوده است.