۰ نفر

‌معاون بهره برداری فولاد مبارکه مطرح کرد:

دستیابی به سیستم‌های پایدار و قابل اطمینان با اجرای برنامه‌های ایمنی‌ در فولادمبارکه

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۴
کد خبر: 468127
 دستیابی به سیستم‌های پایدار و قابل اطمینان با اجرای برنامه‌های ایمنی‌ در فولادمبارکه

نخستین نشست کمیته ارتقای ایمنی شرکت فولاد مبارکه در سال 99 با محوریت چالش‌های ایمنی با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور معاون بهره برداری، مدیر ارشد تولید و مدیران نواحی مختلف شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای این جلسه، کیانی، رییس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، گزارش کاملی از عملکرد ایمنی فولاد مبارکه در نیمه نخست سال جاری و همچنین چالش‌های ایمنی شرکت ارائه کرد.

رییس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش ‌نشانی فولاد مبارکه علت اصلی بیشتر حوادث را عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و انجام کار به ‌صورت نا ایمن دانست و به اهمیت بازآموزی دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها و نقش بازرسان در پیشگیری از حوادث تاکید کرد.

در ادامه، مختار بخشیان معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از تلاش همکاران در واحد ایمنی و آتش‌نشانی و همه کارکنانی که در راستای ارتقای ایمنی شرکت همت می‌گمارند، گفت: حضور مؤثر مدیران و سرپرستان در نواحی و خطوط تولید و نظارت ایشان بر انجام ایمن فعالیت‌ها یکی از راه‌های مؤثر پیشگیری از وقوع حوادث است.

وی در ادامه از موارد ذیل به‌عنوان نکات اساسی برای دستیابی به شاخص‌های ایمنی بهتر در شرکت فولاد مبارکه نام برد:

- تاکید بر آموزش ایمنی عمومی و تخصصی از طریق سیستم‌های آموزشی موجود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛

- تاکید بر برگزاری جلسات ایمنی و پیگیری اقدامات ایمنی موردنیاز توسط مدیران نواحی و رؤسای واحدها و مسئولین شیفت‌ها؛

- پیگیری حذف یا کاهش 5 ریسک مهم هر واحد در طی هر شش ماه؛

- نصب تابلوهای ایمنی در نواحی خصوصا در زمان انجام تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده با عناوین ایمنی و به‌صورت تصویر با رویکرد ارتقای فرهنگ ایمنی؛

- پیگیری موضوعات زیست‌محیطی هر ناحیه با حساسیت بیشتر.