۰ نفر

طی ۶ماه نخست سال ۲۰۲۰میلادی صورت گرفت؛

رشد تولید فولاد در کشور ۱۰درصد بالاتر از میانگین جهانی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۴۶
کد خبر: 467570
رشد تولید فولاد در کشور ۱۰درصد بالاتر از میانگین جهانی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید فولاد در کشور را ۴۲میلیون تن در سال دانست و گفت: طی سال جاری ۳۲میلیون تن فولاد در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، خداداد غریب‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌های جدیدی با استاندار خراسان شمالی انجام شده که طی ۱۰ روز آینده با حضور تیمی از معاونین ایمیدرو در استان، جزئیات این تفاهم‌نامه و اقداماتی جدید به امضا می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد زیرساخت‌ها برای معادن، تأمین‌های مالی و ماشین‌آلات را ازجمله موارد کلی این تفاهم‌های جدید برشمرد و گفت: تعهدات پیشین ایمیدرو در برخی موارد به علت تحریم‌ها و مشکلات حضور فاینانسور تبدیل به پروژه‌های دیگری شده لذا برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها طی همین ۱۰ روز به استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین در حوزه فعال‌سازی صنایع فولادی در استان و کشور بیان کرد: تولید فولاد در ایران به‌عنوان درخشان‌ترین بخش صنعتی کشور شناخته می‌شود به‌نحوی‌که ظرفیت تولید فولاد کشور هم‌اکنون ۴۲ میلیون تن است و امسال تا ۳۲ میلیون تن تولید فولاد انجام می‌شود.

غریب پور با اشاره به طرح جامع فولاد کشور اظهار کرد: در این طرح برای هرکدام از مناطق کشور ظرفیتی تعریف‌شده که در کنار یکدیگر زنجیره این مواد ارزشمند را کامل می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی رشد تولید فولاد در کشور ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی بوده است.