۰ نفر

سرپرست وزارت صمت اعلام کرد؛

آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۲
کد خبر: 465397
آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جعفر سرقینی در این نشست با بیان این مطلب، افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه‌های بسیار بزرگی را در دست اجرا دارد که تامین کود فسفاته مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز می‌تواند با توجه به فسفات وارداتی و ذخایر فسفات کشور انجام دهد. تامین کود سوپر فسفات ساده (ssp) در قالب یک پکیج می‌تواند با تامین مواد اولیه لازم (خاک مورد نیاز) در دستور کار تولید قرار بگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با موضوع ثبت سفارش نهاده‌های دامی بیان کرد: در این زمینه با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی آمادگی داریم که جمع‌بندی نقاط مشترک را در راستای تامین منافع عمومی مردم و کشور و تسهیل امور به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری برای انجام هرگونه اقدام مقتضی برسانیم.

وی با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در صادرات با اوراسیا گفت: از سازمان توسعه تجارت ایران خواسته‌ایم تا نماینده وزارت جهاد کشاورزی را در کمیسیون‌ها، جلسات و مذاکرات مشترک شرکت دهد.

سرقینی با اشاره به برخی ممنوعیت‌های صادراتی در حوزه جهاد کشاورزی اضافه کرد: برخی تصمیمات با توجه به شرایط و اقتضائات زمانی و در نظر گرفتن منافع کشور انجام می‌شود که اعمال برخی محدودیت‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی نیز از جمله آن‌ها است و در این موضوع نیز آماده همکاری و هماهنگی با وزارت جهاد را داریم.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت صمت همچنین ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، گفت: ارز صادرات محصولات کشاورزی همچون ارز صادرات فولاد و مس و... باید به چرخه کشور باز گردد.