۰ نفر

دستاوردهای شاخص بومی سازی گهرزمین در نمایشگاه سیمکس سیرجان

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴
کد خبر: 412325
دستاوردهای شاخص بومی سازی گهرزمین در نمایشگاه سیمکس سیرجان

پروژه‌های بومی‌سازی در شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، به دلیل هم‌راستایی و انطباق با مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، توانسته است، در پرتو "فرهنگ جهادی حاکم بر این شرکت" و همچنین، "طراحی راهکارهای نوین در توسعه و گسترش بومی‌سازی و ساخت داخل نیازها"، منتج به اعتمادسازی و حمایت ویژه مدیر عامل، اعضاء هیئت مدیره و کلیه ارکان مدیریتی و اجرایی شرکت از پروژه‌های بومی‌سازی گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین، طراحی برنامه‌های بومی‌سازی در شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، با ترکیبی از بکارگیری روش‌های مهندسی معکوس و طراحی مستقیم و با تمرکز بر حل مسایل و چالش‌های اساسی خطوط تولید، شامل تخریب‌های سایشی در خطوط تولید و ساخت قطعات، مجموعه‌ها و تجهیزات اساسی خطوط فراوری کنسانتره، یعنی آسیاب‌های غلتکی فشار بالا (HPGR) و آسیاب گلوله‌ای (BALL MILL) و با مدل و الگوی ویژه مبتنی بر همکاری تنگاتنگ با سازندگان در کلیه‌ی امور طراحی و ساخت محصول صورت پذیرفته است؛ لازم به ذکر است، ماحصل برنامه‌های بومی‌سازی تاکنون، منتج به بهبود فرایندهای تولید و ساخت قطعات و مجموعه‌های اساسی ماشین‌آلات و جایگزینی آن‌ها در خطوط تولید و همچنین، طراحی و ساخت تجهیزات ویژه تعمیرات و اورهال گردیده و به تبع آن، صرفه جویی ارزی سالیانه، به میزان حدود 3.5 میلیون یورو در سطح شرکت شده است و بدیهی است، در صورت استفاده از این محصولات در شرکت‌های هم‌تراز، سالیانه به میزان بالغ بر 30 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

عناوین شاخص‌ترین پروژه‌های بومی‌سازی که در نمایشگاه سیمکس ۲۰۲۰، به نمایش گذاشته شده، به شرح زیر می‌باشد:

۱. طراحی و ساخت رول‌های آسیاب HPGR؛ لازم به ذکر است، در راستای سیاست‌های شرکت در توسعه صنعتی استان کرمان، عملیات ماشین‌کاری نهایی و سوراخ‌کاری تایرهای فورج و عملیات حرارتی‌شده، با مشاوره و نظارت فنی کارشناسان مجرب بومی‌سازی، در شرکت قطعه‌گستر کرمان صورت پذیرفته است.

۲. قطعات تکنولوژیک کاربید تنگستن (STUD، EDGE-BLOCK و CHEEK-PLATE) ویژه آسیاب HPGR

۳. لوله‌های ضدسایش پایه رابر تقویت‌شده ویژه انتقال اسلاری سنگ آهن با عمر عملکردی ۴ برابر بهترین برندهای روسی و اروپایی

۴. طراحی و ساخت پوسته آسیاب گلوله‌ای (بال‌میل) که در دو فاز زیر پیشرفت کامل داشته است:

الف) آنالیز تخریب و طراحی پوسته

ب) طراحی و تولید ورق‌های فولادی میکروآلیاژ ویژه پوسته (تولید در شبکه‌ای از تولیدکنندگان بزرگ کشور)

شایان ذکر است، فرایند ساخت پوسته، تحت نظارت کارشناسان بومی‌سازی در شرکت پیمانکار در سیر اقدام می‌باشد و تا سال آینده تحویل خواهد شد.

همچنین در بازدید زاهدی نماینده مردم کرمان و راور از غرفه گهر زمین در نمایشگاه سیمکس سیرجان، وی از اقدامات و دستاوردهای قابل تحسین این شرکت به‌ویژه در بحث بومی‌سازی قطعات و مجموعه‌های صنایع معدنی که برای اولین بار در کشور با تلاش متخصصین بومی‌سازی گهر زمین ساخته شده‌اند، تقدیر و تشکر نمود.

شایان ذکر است، مجموعه رول آسیاب HPGR، به‌عنوان یک محصول تکنولوژیک  بومی‌سازی‌شده توسط مهندسین گهرزمین، یکی از محورهای اصلی بازدید وی از غرفه این شرکت بود.

WhatsApp Image 2020-01-25 at 5.31.27 AM