۰ نفر

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین؛

گفته می شود که در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 704020
گفته می شود که در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: همیشه در فعالیت‌های بخش خصوصی افرادی که جوان، کارآمد، فعال و پرشورتر هستند، حضور می‌یابند و کسانی که نیامده‌اند هم به هرحال بخش خصوصی است و کاری که این‌ها می‌کنند یک کار غیرانتفاعی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است. آنهایی که می‌آیند دست‌شان درد نکند و آنهایی که نمی‌آیند هم کسی مطالبه‌ای ندارد.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ رضا پدیدار، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین بیان کرد: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و می‌تواند ارائه طریق کند و پل ارتباطی و واسطه‌ای میان بخش دولتی و کسانی که می‌خواهند کار اقتصادی کنند، باشد تا فعالان اقتصادی با اطمینان‌خاطر بیشتر و با درک متقابل از فرآیند اقتصادی حضور موثر و فعالی داشته باشند.  

پدیدار در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید سکاندار اتاق بازرگانی باشند، گفت: افرادی که در عرصه فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی صاحب‌نظر و اثر هستند و توانستند برای خودشان یک جایگاهی را داشته باشند، این اشخاص اگر بیایند به طور طبیعی می‌توانند اثرگذارتر باشند. کسانی که در انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی ابراز وجود کرده و فعالیت داشته‌اند، این‌ها عشق به وطن دارند، عشق به کار دارند و از طریق اطلاع‌رسانی توسط نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند تجمیع توان کنند و بیایند در اتاق بازرگانی فکرشان را با هم مشترک کنند و نظرات پیشنهادی خودشان را در اختیار دولتمردان، صاحبان کار و فعالیت و کسانی که در اقتصاد کشور تصمیم‌گیر هستند، قرار دهند تا آنها بهترین مسیر را با هدف‌گذاری مشخص‌تری پیدا کنند و اثرگذار باشند.  

وی در خصوص عدم حضور برخی چهره‌های شاخص در انتخابات این دوره گفت:  شخص در یک دوره زمانی پیشنهاد، انگیزه و سن کمی دارد، شرکت می‌کند و بعد سن و مشکلات‌اش در زندگی بیشتر می‌شود و شرکت نمی‌کند و این موضوع طبیعی است. همیشه در فعالیت‌های بخش خصوصی افرادی که جوان، کارآمد، فعال و پرشورتر هستند، حضور می‌یابند و کسانی که نیامده‌اند هم به هرحال بخش خصوصی است و کاری که این‌ها می‌کنند یک کار غیرانتفاعی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است. آنهایی که می‌آیند دست‌شان درد نکند و آنهایی که نمی‌آیند هم کسی مطالبه‌ای ندارد.  

عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با وجود اخباری مبنی بر افزایش دخالت دولت در این دوره از انتخابات گفت: اظهارنظری در این‌باره ندارم، اما گفته می‌شود که در شورا و یا انجمن نظارت، حاکمیت دولتی بیش تر از بخش خصوصی است.