۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۶ دهم درصدی شاخص تولید صنعتی در آمریکا

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 676416
رشد ۶ دهم درصدی شاخص تولید صنعتی در آمریکا

شاخص تولید صنعتی آمریکا در حالی در یک سال گذشته رشد ۶درصدی را تجربه کرد که پس از ثبات ۳ماهه رشد این شاخص از ژوئن تا آگوست ۲۰۲۲ بر روی ۳.۹درصد، در نهایت با رشد ۱.۴واحد درصدی در سپتامبر به ۵.۳درصد افزایش یافت.

اقتصادآنلاین – پرهام کریمی؛ وضعیت بخش حقیقی اقتصاد و رصد به روز و سریع آن در آگاهی آحاد اقتصادی و اتخاذ سیاستهای متناسب حائز اهمیت است. معیار بسیار مهمی که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد شاخص تولید صنعتی است که آخرین وضعیت تغییرات بخش صنعت و معدن را گزارش می‌کند و در کشورهای پیشرفته به صورت ماهانه منتشر می شود.

در این گزارش می خواهیم این شاخص مهم و اثرگذار در پیش بینی های اقتصادی در آمریکا را بررسی کنیم.

تولید صنعتی ایالات متحده در آگوست ۲۰۲۲، پس از افزایش ۳.۸درصدی سالانه در ماه قبل، ۳.۷درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

داده‌های نرخ رشد شاخص تولید صنعتی ایالات متحده در سال به‌صورت ماهانه، از ژانویه ۱۹۲۰ تا آگوست ۲۰۲۲، با میانگین نرخ ۳.۴ درصدی به‌روزرسانی می‌شوند.

این داده ها در ژوئیه ۱۹۳۳ به بالاترین حد خود یعنی ۶۲.۰ درصد و در فوریه ۱۹۴۶ به پایین ترین حد خود یعنی ۳۳.۷- درصد رسید.

با بررسی شاخص تولید صنعتی یک سال گذشته در آمریکا متوجه رشد ۶ دهم درصدی در مجموع یکسال می‌شویم. این رشد ۶ درصدی درحالی به ثبت رسیده که از اکتبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ رشد این شاخص با کاهش ۱.۸ واحد درصدی به ۲.۹ درصد رسید.

پس از آن و در ماه دوم سال ۲۰۲۲ یعنی فوریه ۲۰۲۲ این شاخص با رشد عجیب و غریب ۴ واحد درصدی به ۶.۹ درصد رسید. این افزایش ۴ واحد درصدی در حالی اتفاق افتاد که پس از آن این شاخص تنها در دو مقطع افزایشی بود و مابقی سال ۲۰۲۲ را با روندی ثابت یا نزولی طی کرده است. نکته جالب توجه در این نمودار ثبات ۳ ماهه این شاخص در حد فاصل ماه های ژوئن ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۲ بر روی عدد ۳.۹ درصد است. این ثبات ۳ماهه در نهایت با رشد ۱.۴ واحد درصدی در ماه سپتامبر شکسته شد و شاخص تولید صنعتی در سپتامبر به ۵.۳ درصد رسید.

رشد ۶ دهم درصدی شاخص تولید صنعتی در آمریکا