۰ نفر

سند راهبردی ایدرو رونمایی شد؛

شناسایی زمینه های سرمایه گذاری منتخب و سودآور صنعتی

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 653977
شناسایی زمینه های سرمایه گذاری منتخب و سودآور صنعتی

همزمان با ۲۶ تیرماه، پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایدرو، در مراسمی همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس ایدرو و با حضور رئیس  و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی  و امور مجلس وزارت صمت،  مدیرکل دفتر وزارتی صمت، اعضای هیات عامل ایدرو، معاونان و مدیران سازمان و شرکت های تابعه از ویرایش نخست سند راهبری ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد .

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در  این مراسم با اشاره به  مختصات  خاص اقتصاد کشور، سند راهبردی  جدید ایدرو را مبتنی بر توسعه تحول محور برشمرد و گفت: چشم انداز ایدرو در سند راهبردی، پیشرو در توسعه  صنعتی  و گسترش بن سازه (پلت فرم) های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.

«علی نبوی»، توانمندسازی و نوسازی صنایع، توسعه بن سازه (پلت فرم) های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه‌گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی‌ها  را چهار راهبرد کلان ایدرو  براساس سند جدید عنوان کرد..

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: در راستای توانمندسازی و نوسازی صنایع  ایجاد شبکه ارزیابی، رتبه بندی و نظارت بر ارائه دهندگان خدمات، شناسایی حلقه های دانشی و ایجاد پلت فرم های بهم رسان ذی نفعان این حوزه، تسهیل‌گری در ارائه خدمات مشاوره ای  و تسهیل‌گری در تامین مالی اجرای طرح‌های  بهسازی،  بازسازی و نوسازی از جهتگیری های این راهبرد کلان ایدرو است.

به گفته نبوی، تحرک بخشی به جریان کسب و کار های نوظهور و فناور محور ، بهم رسانی عرضه و تقاضای فناوری، حمایت از نوآوری فناورانه و رسوخ آن در صنایع و ایفای نقش فعال در توسعه و تعمیق ساخت داخل از دیگر جهتگیری‌ های اصلی این راهبرد  به شمار می رود.

معاون وزیر صمت، شناسایی زمینه های سرمایه گذاری منتخب و سودآور، ارزیابی و انتخاب شرکای راهبردی داخلی و خارجی، مولد سازی دارایی ها و تنوع بخشی به روش های تامین مالی، گسترش روش سرمایه گذاری و اخذ بهره مالکانه و استفاده حداکثری از توان ساخت داخل را به عنوان جهت گیری های  توسعه هدفمند سرمایه‌گذاری به  عنوان سومین راهبرد کلان جدید ایدرو عنوان کرد .

نبوی در ادامه در تشریح جهتگیری های اصلی راهبرد توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی نیز، گفت: ایجاد شبکه‌ای منسجم، توانمند و ذی صلاح از ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب وکار و بهبود حاکمیت شرکتی با محوریت ارتقای عملکرد، مهارت ها وتوان مدیریتی شرکت های تحت پوشش می تواند به تقویت و بالندگی سرمایه های انسانی و سازمان بنگاه های تولیدی و خدماتی کمک کند.

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین خط مشی و محورهای راهبری عمومی شرکت های تابعه ایدرو را رعایت قوانین و انجام تکالیف قانونی، اهتمام برای تحقق و بهبود عملکرد، پایش و نظارت، مدیریت منابع و مصارف،  مدیریت ساختار منابع انسانی و تحقق انتظارات سازمان به عنوان سهامدار ذکر کرد.