۰ نفر

ترافیک حضور هیات های خارجی در ایران؛

هفته های پرکار دیپلمات های تجاری ایران با حضور هیات های خارجی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 633373
هفته های پرکار دیپلمات های تجاری ایران با حضور هیات های خارجی

رئیس سازمان توسعه تجارت از میزبانی چند هیئت اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف در ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود آنکه هنوز نتیجه مذاکرات هسته‌ای مشخص نیست و فشارهای آمریکا بر اقتصاد ایران ادامه دارد اما دولت برنامه‌ریزی‌های خود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه را همچنان در دستور کار قرار داده است. در کنار آن تلاش برای به دست آوردن بازارهای جدید به خصوص در کشورهای آفریقایی نیز همچنان در دستور کار ایران قرار دارد.

بر اساس آمارهای تجاری ارائه شده از عملکرد سال گذشته، در کنار چین، همچنان بخش مهمی از تجارت ایران با کشورهای همسایه و منطقه انجام می‌شود و جز آلمان و روسیه، سایر مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی از میان کشورهای نزدیک به ایران انتخاب شده‌اند.

علی رضا پیمان پاک – رییس سازمان توسعه تجارت - در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی خبر از تداوم دیپلماسی اقتصادی در روزهای آینده  و ورود چند هیئت تجاری به ایران داده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی او، ایران ابتدا میزبان نایب رییس مجلس اندونزی و هیئت همراه اقتصادی او خواهد بود و سپس از وزرای صنعت و کارآفرینی کنگو میزبانی خواهد کرد.

همچنین در آینده نزدیک کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران با دو کشور صربستان و نیجریه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در کنار آن، دو هیات بلندپایه تجاری به عمان و قطر اعزام خواهند شد و وزیر صمت ایران نیز برای حضور در نشست اقتصادی به سن پترزبورگ سفر خواهد کرد.