۰ نفر

اتاق بازرگانی ایران بیانیه داد؛

فعالان اقتصادی همچنان برای عبور از تنگنای تحریم تلاش می‌ کنند

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 600981
فعالان اقتصادی همچنان برای عبور از تنگنای تحریم تلاش می‌ کنند

اتاق بازرگانی ایران با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر تداوم همکاری اتاق های بازرگانی با مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: فعالان اقتصادی همچنان برای کمک به توسعه اشتغال و حفظ معیشت مردم، همچنان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشته و برای عبور از تحریم تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، اتاق بازرگانی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی به جهت کمک به اقتصاد ملی؛ صادقانه، شجاعانه و بی‌توجه به منافع شخصی و بنگاهی، طی نزدیک به یک دهه گذشته هرچه در توان داشتند برای عبور از تنگنای تحریم‌ها به خرج دادند و اکنون برای کمک به توسعه اشتغال و حفظ معیشت مردم، همچنان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند. 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 

هر متخصص و ناظر آگاهی تایید می‌کند که کشور به واسطه تحریم‌های ظالمانه امریکا، برخی نارسایی‌های داخلی، وجود تورم فزاینده و خطرات ناشی از کسری بودجه سال پیش‌روی، در شرایط سخت و نفس‌گیری قرار گرفته است. 

حاصل آنکه معیشت مردم و فضای عمومی کسب‌وکار برای فعالان اقتصادی نیز به واسطه این شرایط به شدت سخت و طاقت‌فرسا شده‌ و دلسوزان این سرزمین را نسبت به آینده اقتصاد کشور بیمناک ساخته‌است. 

در این شرایط، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با درک و احترام به رنجش و کدورت احتمالی از پاره ای اظهارات نسنجیده، به هیچ وجه مایل نیست که این موارد به همراهی و همکاری اتاق  و مجلس لطمه و خدشه ای وارد کنند. 

همراهی ای که در این روزهای سخت با دلسوزان و کوشندگان عزیز مجلس برای بهبود زندگی مردم شریف کشور از همیشه ضروری تر است و می تواند روزنه های سوء استفاده برخی را که مترصد ایجاد شکاف هستند کور کند. 

امیدواریم همانطور که در سالهای اخیر همکاری میان نمایندگان بخش خصوصی کشور، اتاق های بازرگانی و مجلس محترم در جریان بوده است با درایت و متانت و دور اندیشی نمایندگان عزیز و محترم بیش از پیش تقویت گردد و دستخوش رخدادهایی ناخواسته و نامطلوب نگردد.

نمایندگان دلیر، خدوم و آگاه مردم ایران در مجلس شورای اسلامی، به نیکی اطلاع دارند که اتاق‌های بازرگانی به جهت کمک به اقتصاد ملی؛ صادقانه، شجاعانه و بی‌توجه به منافع شخصی و بنگاهی، طی نزدیک به یک دهه گذشته هرچه در توان داشتند برای عبور از تنگنای تحریم‌ها به خرج دادند و اکنون برای کمک به توسعه اشتغال و حفظ معیشت مردم، همچنان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند. 

به همین سبب از نمایندگان خیرخواه و‌نیک اندیش مجلس می‌خواهیم، با پس زدن حواشی، همچنان دست در دست یاران خود در بخش خصوصی برای کمک به اقتصاد این سرزمین، متحد و آگاه باقی بمانند؛ لذا آنچه قصور از جانب افراد منتسب به این نهاد رخ داده، جای دلجویی از طرف مقابل دارد و ما نیز بر این اصل صحه می‌گذاریم. 

امید آنکه همگی برای دستیابی به فردای متعالی و پرامید، بی‌توجه به حاشیه‌سازی‌ها و برای رقم زدن آینده درخشان برای فرزندان این سرزمین، از هیچ کوشش و همکاری دریغ نکنیم.

هیات رییسه اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن و‌کشاورزی ایران