۰ نفر

وزیر صمت؛

حجم تجارت خارجی سال گذشته به ٧۴ میلیارد دلار رسید

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴
کد خبر: 531940
حجم تجارت خارجی سال گذشته به ٧۴ میلیارد دلار رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات و واردات ۱۴۶ میلیون تنی کالا از کشور طی سال گذشته گفت: حجم تجارت خارجی کشور در سال ۱۳۹۹ به ٧۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ علیرضا رزم حسینی شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی اظهار داشت: جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری طی سال گذشته، افتخاری برای دولت در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه به کشور بوده است.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از اقلام ساخت داخل در صنایع مختلف استفاده و از واردات اقلام مشابه خارجی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: اقلام داخلی نیز طبق گفته افرادی که از آنها استفاده کرده اند، کیفیت بسیار خوبی داشته و در کنار آن از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۴۵٠ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در کشور به امضا رسیده است.

رزم حسینی اظهار داشت: در راستای حمایت از بخش معادن نیز ۶ هزار معدن راکد کشور آزادسازی می‌شود که سهم آذربایجان‌غربی ۵۰۰ معدن است.

وی با اشاره به بازدیدهای مفصل صورت گرفته طی ۲ روز گذشته از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی، روند تولید را در این استان رو به جلو و دارای شتاب مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم و فعالان اقتصادی این استان در تولید و تجارت نقش آفرینی می کنند که باید به این همت، تبریک گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که بامداد روز جمعه به آذربایجان غربی سفر کرده، دیروز حوزه تولید، صنعت و تجارت جنوب آذربایجان غربی را مورد بازدید قرار داده و امروز، شنبه نیز از واحدهای تولیدی و گمرکات شمال استان بازدید کرده است.