۰ نفر

وزیر صمت خبر داد؛

جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری به کشور

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 531860
جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری طی سال گذشته، افتخاری برای دولت در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه به کشور بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خوی افزود: همچنین طی سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از اقلام ساخت داخل در صنایع مختلف استفاده و از واردات اقلام مشابه خارجی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: اقلام داخلی نیز طبق گفته افرادی که از آنها استفاده کرده اند، کیفیت بسیار خوبی داشته و در کنار آن از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به بازدیدهای مفصل صورت گرفته طی ۲ روز گذشته از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی، روند تولید را در این استان رو به جلو و دارای شتاب مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم و فعالان اقتصادی این استان در تولید و تجارت نقش آفرینی می کنند که باید به این همت، تبریک گفت.

رزم حسینی اظهار کرد: مطالبه همه فعالان صنعتی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی، گسترش شهرک های صنعتی است و علاوه بر نیاز به سرمایه گذاری جدید، واحدهای صنعتی فعلی نیز فضای بیشتری را برای تولید مطالبه می کنند که امیدواریم این امر را بتوانیم تحقق ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه نساجی خوی بیان کرد: این کارخانه به صورت چهارشیفته با هزار نفر نیرو مشغول فعالیت است و سالانه فقط پنج روز تعطیل می شود.

وی گفت: مدیرعامل این واحد تولیدی بزرگ در این سفر، دنبال دریافت مجوزهای طرح توسعه بود که نشان دهنده بازار مناسب برای تولیدات این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه معدن نیز آذربایجان غربی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و معدن طلای زرشوران تکاب با تولید بالای یک تن، امسال ۲۰ درصد افزایش تولید خواهد داشت.

رزم حسینی گفت: با همکاری ایدرو و بخش خصوصی، شهرک صنعتی ویژه سنگ های تزیینی در خوی به سرانجام می رسد و از خروج سنگ خام از این منطقه و آذربایجان غربی جلوگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که بامداد روز جمعه به آذربایجان غربی سفر کرده، دیروز حوزه تولید، صنعت و تجارت جنوب آذربایجان غربی را مورد بازدید قرار داده و امروز، شنبه نیز از واحدهای تولیدی و گمرکات شمال استان بازدید می کند.