۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

رکورد ۱۲۳ ساله تولید شکر شکست/ بی‌نیاز از واردات گندم هستیم

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 285315
رکورد ۱۲۳ ساله تولید شکر شکست/ بی‌نیاز از واردات گندم هستیم

معاون وزیر جهاد گفت: سال گذشته با تولید ٢ میلیون و ١٥ هزارتن شکر رکورد ١٢٣ ساله تولید این محصول در کشور شکسته شد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ یزدان سیف در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه ( گندم و نان، از مزرعه تا سفره) با تاکید بر اینکه سال گذشته ٢ میلیون تفاله چغندر و خوراک دام تولید کردیم، اظهار کرد: سال ٩٦ میزان واردات گندم صفر بود و امسال نیز برای مصرف مصرف نیازی به واردات نداریم.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد در کل درصد وابستگی در حوزه غذا نسبت به ١٠ سال گذشته بسیار کاهش یافته و اکنون در این حوزه تنها مساله بهبود بهره وری است.

سیف با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش منابع آبی نسبت به ١٠ سال گذشته سطح زیر کشت محصولات کشاورزی کاهش یافته است، افزود: علی رغم کاهش سطح زیر کشت به دلیل چالش آب شاهد افزایش تولید در بسیاری از محصولات و بهبود امنیت غذایی کشور بوده ایم.

سیف با اشاره به اینکه کاهش وابستگی به واردات سبب می‌شود ایران در مذاکره با نظام بین الملل مقتدرانه تر عمل کند، گفت: کیفیت نان تولیدی در کشور نیز نسبت به ۱۰ سال قبل بهبود قابل توجهی داشته است و این نان‌های باکیفیت با گندم داخلی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، یادآور شد: امروزه نان خشکی‌های کمتری در خیابان‌ها می‌بینیم که این مساله به دلیل سیاست‌های قیمتی و نوسازی نانوایی‌ها است.

سیف در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید قدردان نانوایان بود، گفت: افرادی که در زنجیره تولید نان فعال هستند و زحمت می‌کشند قابل احترام و تقدیر هستند.

جشنواره خوشه با محوریت اتصال گندم نحوه تهیه خمیر نان و فرآوری آن اصلاح الگوی مصرف امروز در محل شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد. در این جشنواره از 4 پوستر فرایند تولید، نان، از مزرعه تا نانوایی رونمایی شد تا این پوسترها در محل‌های تولید و مصرف نان از جمله کارخانجات تولید آرد و نانوایی‌ها نصب شود.