۰ نفر

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور:

افزایش قیمت نهاده‌ها قدرت خرید را کاهش می‌دهد

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 284804
افزایش قیمت نهاده‌ها قدرت خرید را کاهش می‌دهد

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور گفت: برای خسارت بر اثر قطعی برق هیچ ارگان و سازمانی متعهد به پرداخت نیست مگر اینکه عمدی باشد و یا مقصر آن معلوم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، حمید فاضلی در خصوص خسارات وارده به بخش‌های صنعتی تولید مرغ بر اثر قطعی نوبتی برق اظهار کرد: مرغداری‌های بزرگی که در حال تولید هستند این مشکلات را پیش‌بینی می‌کنند و به امکاناتی مانند موتور برق مجهز هستند اما برخی مرغداری‌ها ممکن است با این مشکلات درگیر شوند.

وی افزود: خسارت زیادی به ما اعلام نشده به جز دو مورد خبر متفرقه اما موارد رسمی اعلام نشده است. اگر این اتفاقات هم بیفتد از عدم مدیریت سازمان‌های تولیدی و واحدهای تولیدی است که امکانات لازم را فراهم نکرده‌اند.

فاضلی ادامه داد: تجهیزات پیشگیری مخصوصا در ماه تابستان برای واحدهای تولیدی لازم است و باید مجهز شوند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور تصریح کرد: همیشه قطعی برق از قبل اعلام نمی‌شود و ممکن است حوادث غیر مترقبه پیش بیاید و واحدهای مرغداری باید برای هر شرایطی آماده باشند.

وی با اشاره به پرداخت خسارت در زمان وقوع حوادث تشریح کرد: در زمان بیماری و حوادث اگر مرغداری بیمه باشد بخشی از خسارت‌ها پرداخت می‌شود اما برای خسارت بر اثر قطعی برق هیچ ارگان و سازمانی متعهد به پرداخت نیست مگر اینکه عمدی باشد و یا مقصر آن معلوم شود. در غیر این صورت پرداختی انجام نمی‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور در رابطه با افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت نهاده‌های دامی به قدری افزایش یافته که اگر قیمت مرغ به نفع تولیدکننده بالا برود قدرت خرید مصرف کننده به صفر نزدیک شده و تولید مرغ به ضرر تولید کننده تمام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ گوشتی در استان‌های مختلف بین 5800تا 6 هزار تومان است اما قیمت آن را با قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.