۰ نفر

مسئول ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی :

10 میلیون دوز واکسن آنفلوانزای پرندگان وارد کشور شده است

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 283234
 10 میلیون دوز واکسن آنفلوانزای پرندگان وارد کشور شده است

گفت: برای ورود 10 میلیون دوز واکسن مقابله با آنفلوانزای پرندگان قبل از عید سال 97 برنامه ریزی شده بود که طی 20 روز اخیر وارد کشور شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کریم قانعی روز پنجشنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: حدود 500 دوز واکسن مقابله با آنفلوانزای مرغی نیز به قزوین اختصاص یافته است.

قانعی اضافه کرد: برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای ورود حدود 10 میلیون دوز در فاز دوم و 100 میلیون دوز در مراحل بعد به کشور انجام شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده دستورالعمل جامعی با همکاری ستاد مدیریت بحران برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تهیه شده است که امیدواریم این دستورالعمل آنچنان که در قزوین پیاده خواهد شد در سایر استان ها نیز اجرا شود.

مسئول ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی ادامه داد: با همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضاییه در حال تشکیل کارگروهی هستیم که بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را در 12 استان درگیر که هفت استان آن با آنفلوانزای شدید مواجه بوده اند، داشته باشیم.

قانعی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک تهدید در کشور محسوب می شود ولی می توانیم آن را به فرصت تبدیل کرده و برای ساماندهی صنعت دام و طیور و صادرات این محصول به کشورهای خارج استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این بیماری ها را ریشه کن کنیم در کنترل بحران ها و نوسانات قیمت موفق بوده و صنعت دام و طیور کشور جایگاه خود را در جهان به دست خواهد آورد.

قانعی گفت: هماهنگی های خوبی در استان برای مقابله با آنفلوانزای مرغی وجود دارد که جای خوشحالی است و امیدواریم در استان قزوین در سال جاری کمترین تلفات آنفلوانزا را داشته باشیم.

وی افزود: فعالیت آنفلوانزای مرغی در 6 ماه اول سال کاهش می یابد و در 6 ماه دوم تمام قدرت خود را برای تخریب به کار می گیرد و این ویژگی ویروس آنفلوانزا است که از طریق کود ، انسان و دیگر موارد انتقال می یابد.

قانعی همچنین گفت: در مردادماه سال گذشته کاهش فعالیت و تلفات این ویروس موجب شد بسیاری گمان کنند که آنفلوانزا تمام شده است درحالی که در ماه های بعدی موج تلفات آن آغاز شد.

سال گذشته 40 واحد قزوین درگیر آنفلوانزای مرغی شدند که موجب تلفات بش از هشت میلیون قطعه جوجه و مرغ شد.

استان قزوین دارای 422 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 10 میلیون و 600 هزار قطعه و 73 واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است.