۰ نفر

مدیرعامل صندوق بیمه‌ی کشاورزی خبر داد:

اعتبار ۲۴۰میلیارد ریالی برای بیمه روستاییان

۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 280244
اعتبار ۲۴۰میلیارد ریالی برای بیمه روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری گفت: بیش از ۷۰ درصد روستایی‌ها تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایانا، محمدرضا واعظ مهدوی در آیین اختتامیه همایش 2 روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در شهرستان کوهرنگ استان لرستان گفت: یکی از نقاط ضعف حوزه بیمه‌ای، مغفول ماندن بیمه روستاییان و عشایر بود که این امر محقق شد.
به گفته او، حق بیمه روستاییان و عشایر را 200 هزار ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: دولت سهم بیمه ای کارفرمایان را تقبل کرده و این فرصت خوبی برای بهره مندی روستاییان و عشایر از خدمات بیمه ای است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری خاطرنشان کرد: دولت 240 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بیمه خود را پرداخت کنند، این اعتبار زودتر جذب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش اعلام کرد: از ردیف اعتبارات دولتی حق بیمه 20 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان را تقبل می کند.
اقبال عباسی افزود: برای این منظور 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملی برای هدایت سایر روستاییان به سمت بیمه اجتماعی باشد.
وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مسئولان و روستاییان استان تصریح کرد: ارتباط ضعیف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد می کند و از سویی خدمات مسئولان را زیر سوال می برد.
چهارمحال و بختیاری بیش از 800 روستا و آبادی دارد، تعداد عشایر این استان 126 هزار و 39 نفر در قالب 14 هزار و 567 خانوار در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان استقرار دارند.